» مطالب گذشته » اینترنت بالنی برای زائران اربعین در مرز مهران امروز زیربار رفت+ تصاویر
مطالب گذشته

اینترنت بالنی برای زائران اربعین در مرز مهران امروز زیربار رفت+ تصاویر

۱۳ آبان ۹۶ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، با همکاری پژوهشگاه فضایی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام امسال پروژه اینترنت بالن در مرز مهران برای ارائه خدمت اینترنت وای فای رایگان به زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام عملیاتی شد.

عباس بیرامی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در گفت‌وگو با فارس، گفت: این پروژه دیروز آزمایش شد و امروز زیر بار خواهد رفت و به صورت کامل در مدار قرار می گیرد.

وی درباره جزئیات عملکرد این بالن توضیح داد: این بالکن در ارتفاع ۵۰۰ متری سطح زمین قرار می گیرد. در این پروژه یک فرستنده رادیویی در شهر مهران مستقر شده و بالن در منطقه مرزی نصب شده است. پهنای باند دریافتی از زیرساخت توسط فرستنده به بالن ارسال می شود و در دایره ای در منطقه پایین دست بالن اینترنت Wi-Fi رایگان و بدون پسورد ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: البته در صورت بروز رخدادهای جوی از جمله وزش باد شدید یا رخداد خاص مانند قرار داشتن در مسیر بالگرد به صورت موقت پایین آورده شده و مجددا در مدار قرار می گیرد.

بیرامی اضافه کرد: بالن اینترنت دارای پهنای باند ورودی ۱۰۰mb است که با توجه به اینکه کاربران آن عبوری و در حال پیاده روی هستند و در آن منطقه ساکن نیستند پیش بینی می شود این ظرفیت جوابگو باشد و طبق برنامه ریزی مقرر شده در صورت افزایش ترافیک در روزهای آینده پهنای باند نیز افزایش یابد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام خاطر نشان کرد: در صورتی که از این پروژه نتایج خوبی حاصل شود سال آینده به مرزهای دیگر نیز توسعه داده خواهد شد.

به گفته وی، این پروژه سال گذشته نیز آماده اجرا شد اما به دلایل غیرفنی از جمله شرایط به صورت پروژه ناقص اجرا شد. در مجموع استفاده از اینترنت بالنی به شرایط جوی بستگی دارد و در صورتی که اوضاع جوی مساعد باشد، استفاده از آن عملیاتی می شود.

انتهای پیام/آ

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید