» مطالب گذشته » فرمانده عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ منصوب شد/احداث ۲۵۰ کیلیومتر خط لوله انتقال آب برای مهار آتش
مطالب گذشته

فرمانده عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ منصوب شد/احداث ۲۵۰ کیلیومتر خط لوله انتقال آب برای مهار آتش

۱۴ آبان ۹۶ 0۰13

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عملیات مهار فوران و آتش سوزی چاه ۱۴۷ میدان نفتی رگ سفید چند روزی است آغاز شده که برای پیشبرد هدف تعیین شده باید منطقه پاکسازی و تجهیزات و ضایعات از محیط خارج شود.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از احداث ۲۵۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب برای مهار آتش چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید خبر داده و اعلام کرده است به زودی دو دکل حفاری در مسیر منطقه نفتی رگ سفید مستقر می شوند.

بیژن عالی پور ادامه می دهد عالیت‌ها برای خروج تجهیزات و متعلقات دکل ۹۵ حفاری ادامه دارد و طی چهار روز گذشته برای مهار آتش، ۲۵۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب کشیده شده است.

گزارش فارس اضافه می کند همچنین برای تسریع در عملیات مهار آتش، فرمانده عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید توسط مدیرعامل شرکت ملی حفاری منصوب شد.

بر این اساس مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در حکمی مهران مکوندی را به عنوان فرمانده عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید در این شرکت منصوب کرد.

مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید شرکت ملی حفاری ایران در این حکم همکاری و مشارکت با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به منظور کنترل و مهار فوران چاه و ایمن‌سازی پس از آن به روش‌های متداول و نوین را از جمله وظایف فرمانده عملیات عنوان کرده است.

تشکیل گروه‌های کاری و تعیین مسئولیت‌های مربوطه، برنامه ریزی و تشکیل جلسات روزانه کمیته مقابله با شرایط اضطراری، همکاری و مشارکت با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تدوین استراتژی مهار چاه ، ایجاد زیر ساخت های لازم جهت انجام عملیات مهار فوران و پاکسازی محوطه چاه با رعایت کلیه نکات ایمنی از دیگر وظایف مکوندی است.

به گزارش فارس یک شنبه هفته گذشته چاه ۱۴۷ میدان نفتی رگ سفید فوران کرد و به موجب آتش سوزی این چاه دکل ۹۵ فتح که  برروی این چاه قرارداشت در اتش سوخت و متاسفانه دو تن از کارکنان صنعت نفت ایران در این حادثه جان خود را از دست دادند.

حادثه فوران و آتش سوزی چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید دومین حادثه فوران و آتش سوزی چاه نفت در ایران طی ۴۰ سال اخیر بود.

پیش بینی کارشناسان و متخصصان صنعت حفاری حاکی است که برای خاموش کرن این چاه حدود ۴۰ روز زمان نیاز است.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید