» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » روایت هویدا از حلقه دوستان فرح
سینما و تئاتر

روایت هویدا از حلقه دوستان فرح

۲۴ آبان ۹۶ 0۰6

[ad_1]

خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: در کتاب خدمتگزار تخت طاووس، پرویز راجی.ترجمه: ح.ا.مهران، انتشارات اطلاعات، چاپ اول: ۱۳۶۴، ص۲۲۵. آمده است. هویدا ضمن صحبت،‌ اعتقاد خود را نسبت به اینکه انتخابات مجلس در بهار آینده سرنوشت‌ساز خواهد بود،‌ بیان داشت و چند بار دیگر نیز این نکته را تصریح کرد که: «در مملکت هیچ‌گونه کنترل مرکزی وجود ندارد».

ز راست، فرح پهلوی،‌ سیدحسین نصر،‌ نامعلوم،‌ کریم پاشا بهادری،‌ رضا قطبی،‌ داریوش همایون

 

او سپس با اشاره به مسئله «هوشنگ نهاوندی» رئیس دفتر شهبانو،‌ و گروه روشنفکران تحصیلکرده فرانسه ــ که اطراف شهبانو را احاطه کرده‌اند ــ آنها را افرادی «بدون احساس مسئولیت» و «فوق‌العاده جاه‌طلب» خواند که با پناه گرفتن در زیر چتر حمایت شهبانو به سوی دیگران سنگ‌اندازی می‌کنند. و بعد هم ادامه داد: «نهاوندی ممکن است بزودی ریاست دفتر مخصوص شهبانو را رها کند و ریاست بانک مرکزی را بعهده بگیرد. که البته در این مقام، او خواهد توانست جاه‌طلبی‌های سیاسی خود را ــ فارغ از قید و بندهای درباری ــ بمراتب بیشتر از گذشته ارضاء کند…».

به گفته هویدا: مخالفین هوشنگ نهاوندی عکسی را تکثیر کرده‌اند که در آن،‌ نهاوندی موقع تحصیلش در فرانسه مشغول سوزاندن پرچم ایران است. ولی البته او ادعا کرده که این عکس مونتاژ شده و واقعیت ندارد.”۱

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید