» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » حضرت زینب (س) شخصیتی تکلیف‌مدار بودند
سینما و تئاتر

حضرت زینب (س) شخصیتی تکلیف‌مدار بودند

۳ بهمن ۹۶ 0۰2

[ad_1]

حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: درباره حضرت زینب (س) مطالب فراوانی تا امروز بیان شده و کتاب‌ها و مقالات فراوانی نوشته شده ولی به این نکته‌ باید تأکید شود که حضرت الگوی شایسته‌ای برای همه مؤمنان است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که رفتار و کارهای حضرت زینب (س) مطابق عقل، فطرت و دین است؛ هرگز این الگو کهنه نمی‌شود زیرا سرشت انسان‌ها تغییر نکرده است و کسانی که رفتارشان بر اساس فطرت الهی است همیشه جاویدان هستند.

مدیر گروه تاریخ اسلام جامعهالمصطفی العالمیه با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در فعالیت‌‌های مختلف گفت: حضرت علاوه بر مادر، همسری نمونه بود و در حالی که بانوی خانه‌دار بودند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کردند و بزرگ‌ترین فداکاری را در تاریخ انجام دادند.

وی عنوان کرد: امام سجاد (ع) در سخنی فرمودند عمه‌ام زینب (س) بدون آنکه در مکانی تحصیل و تعلم کند عالمه بودند که این امر در اثر تقوایی بود که حضرت داشت. خداوند در قرآن فرموده شما با تقوا باشید تا خداوند شما را تعلیم دهد بنابراین حضرت در اثر پرهیزکاری و عمل صالح به مقامات بالایی دست پیدا کرده بودند.

عبدالمحمدی یادآور شد: این نکته در قرآن ذکر شده که بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد؛ اگر آنها عمل صالح انجام دهند و مؤمنانه رفتار کنند به مقامات قدسی و معنوی می‌رسند. خداوند می‌فرماید هر کسی کار شایسته انجام دهد او را به حیاتی طیبه و پاک زنده می‌داریم.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) شخصیتی تکلیف‌مدار بودند گفت: در هر زمانی تکالیفی بر عهده انسان است و بندگان صالح خداوند بر اساس تکلیف در هر زمان به انجام وظیفه می‌پردازند. حضرت زمانی که احساس کردند دین خدا به خطر افتاده همراه امام زمانش به کربلا هجرت کرد.

مدیر گروه تاریخ اسلام جامعه‌المصطفی العالمیه یادآور شد: این نکته وجود دارد که مسئله دفاع از دین منحصر به مردان نیست و برای زنان نیز واجب است که حضرت زینب (س) به شایستگی این امر را نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت در جنگ نرمی که بنی‌امیه ایجاد کرد توانستند مقابله کنند و خطبه‌های عالمانه و آتشین حضرت در کوفه و شام تیر خلاصی بر بنی‌امیه بود.

عبدالمحمدی با بیان اینکه نقش بانوان در ترویج و دفاع از دین خدا و ارزش‌ها بی‌همتا است گفت: در دوران کنونی که دشمنان اسلام برای تغییر ارزش‌ها و باورهای دینی جامعه اقدام به جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی کرده‌‌اند و بانوان می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

 وی ادامه داد: بانوان می‌توانند به عنوان مادری در منزل برنامه منظمی داشته باشند تا بتوانند از دین خدا در این جنگ نرم دفاع کنند چه بسا امروز بانوان در این جنگ نابرابری که غرب علیه اسلام ایجاد کرده کامیاب‌تر باشند و حضرت زینب (ص) الگویی در این زمینه است.

مدیر گروه تاریخ اسلام جامعهالمصطفی العالمیه عنوان کرد: باید در نظر داشت امام حسین (ع)  جنگ سخت را مدیریت کردند ولی حضرت زینب (س) جنگ نرم را رهبری کردند و مشروعیت امویان را زیر سؤال بردند. حضرت، حق بزرگی بر گردن همه مسلمانان به ویژه شیعیان دارند و ایشان با فداکاری، خطبه‌ها، ناله‌ها و گریه‌ها توانستند نهضت امام حسین (ع) را امتداد ببخشند.

وی یادآور شد: هرگز فداکاری مدافعان حرم که با نهایت مظلومیت از حرم حضرت زینب (س) دفاع کردند را فراموش نمی‌کنیم زیرا آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند.

انتهای پیام/ی

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید