» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » مستندهای دقیق تاریخی باید ساخته شود/ خیلی از هنر در موضوعات پیچیده بهره نگرفته‌ایم
سینما و تئاتر

مستندهای دقیق تاریخی باید ساخته شود/ خیلی از هنر در موضوعات پیچیده بهره نگرفته‌ایم

۶ اسفند ۹۶ 0۰8

[ad_1]

عباس سلیمی‌نمین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در حاشیه سفر به این استان، در خصوص ساخت مستند «قائم‌ مقام» و تحلیلی که وی در جمع دانشگاهیان درباره این مستند داشت، اظهار کرد: هنر باید در خدمت ساده‌کردن فهم مسائلی خاص و مهم برای جامعه باشد.

وی تصریح کرد: هنر در مسائلی که برای جامعه ضروری است، باید تقویت شود و مستندهای دقیق تاریخی بر اساس داشته‌ها یا تجربیات تاریخی ملت ایران ساخته می‌شود و اگر هنر در این وادی فعال شود، می‌تواند در رفع کاستی‌ها مؤثر واقع شود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: اینکه تا امروز ما خیلی از هنر بهره نگرفته‌ایم، جای سؤال دارد و باید از هنر در موضوعاتی که تشخیص آن مقداری پیچیده است، استفاده کرد.

سلیمی‌نمین گفت: با کمک‌گرفتن از توانمندی‌های هنری، مسائل ساده می‌شود و درک و فهم امور طبعاً در این مسیر قرار می‌گیرد؛ خوشبختانه در سال‌های اخیر هنرمندان به صحنه آمده‌اند و از هنرشان برای رشد و تعامل در جامعه بهره می‌گیرند.

وی تصریح کرد: مستند «قائم‌ مقام» ازجمله این آثار تولیدی است که توسط جوانانی که هم قابلیت‌های هنری و هم حساسیتشان چشم‌گیر و تعهد آنان نسبت به ارتقای دانش تاریخی جامعه قابل توجه بوده، ساخته شده است.

انتهای پیام/و

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید