» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » آیا علی معتمد همان قاتل شهید بهشتی است؟
سینما و تئاتر

آیا علی معتمد همان قاتل شهید بهشتی است؟

۸ خرداد ۹۷ 0۰12

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب مردم برای آزادی و دموکراسی  هلند(VVD) در شهر آلمری این کشور، خواستار روشن شدن هویت فردی به نام «علی معتمد» شد. وی در سال ۲۰۱۵ در خانه اش در هلند کشته شده است.

 گفته می ‌شود که علی معتمد نام مستعار «محمدرضا کلاهی صمدی» است که در سال ۱۹۸۱، در مقر حزب جمهوری اسلامی بمب‌گذاری کرد و عامل شهادت «دکتر بهشتی» و شماری از یاران وی شد. وی به همین دلیل در ایران به اعدام محکوم شده بود.

«اولیس ایلیان» معاون این حزب که ایرانی‌تبار و وکیل است می خواهد بداند که آیا کشته شدن معتمد می‌تواند پیش‌زمینه سیاسی داشته باشد و اینکه آیا مقامات دولت محلی درباره احتمال سیاسی بودن کشته شدن این فرد تحقیقاتی صورت داده‌اند و اگر اینچنین است، پژوهش به چه نتیجه‌ای رسیده است.

این مساله از این جهت اهمیت دارد که برخی تحلیلگران میگویند شاید وی هنوز زنده باشد و برای گم کردن رد خودش به دنبال چنین فضاسازی و خبرسازی است.

در ۲۰۱۵ میلادی، اعضای یک باند مواد مخدر در هلند وارد خانه معتمد شدند و بعد از شلیک دو گلوله به سرش، فرار کردند. پلیس پس از دوماه جسد را کشف کرد. برخی مدعی شده‌اند که وی همان محمدرضا کلاهی عامل انفجار تروریستی ۷ تیرماه د ۱۳۶۰ در مقر حزب جمهوری اسلامی است.

انتهای‌پیام/م

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید