» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » «لاک پشت بوشنل»؛ نخستین زیردریایی جنگی تاریخ!
سینما و تئاتر

«لاک پشت بوشنل»؛ نخستین زیردریایی جنگی تاریخ!

۲۲ خرداد ۹۷ 0۰29

[ad_1]

خبرگزاری فارس ـ تاریخ: بوشنل که تحت عنوان «لاک پشت» نیز از آن یاد می شود، نخستین زیردریایی با سابقه حضور در میدان جنگ است. این زیردریایی توسط دیوید بوشنل به سال ۱۷۷۵ در ایالت کنتیکت آمریکا طراحی و تولید شد.

بوشنل که تحت عنوان «لاک پشت» نیز از آن یاد می شود، نخستین زیردریایی با سابقه حضور در میدان جنگ است. این زیردریایی توسط دیوید بوشنل به سال ۱۷۷۵ در ایالت کنتیکت آمریکا طراحی و تولید شد.

هدف اصلی از ساخت محصول نام برده، منهدم سازی نیروهای دشمن از طریق انفجار مین های دریایی بود که در نهایت منجر به غرق شدن کشتی های مهاجم می‌شد. لازم به ذکر است که فرماندار وقت کنتیکت Jonathan Trumbull، نقش موثری در تامین بودجه برای ساخت و آزمایش پروژه خلاقانه بوشنل ایفا کرد. البته تمامی هزینه‌های لازم برای موفقیت لاک پشت بوشنل، مستقیما توسط واشینگتن فراهم شد.
دیوید بوشنل فارغ التحصیل دانشگاه ییل در رشته مهندسی بود و علاقه شخصی زیادی نیز به طرح مفهومی در زمینه جنگ افزار های دریایی داشت. بدین ترتیب انگیزه قوی وی منتج به طراحی اولین زیردریایی عملیاتی جهان طی جنگ انقلابی شد.
این پروژه نام بوشنل را به عنوان یکی از تاثیر گذار‌ترین چهره های دنیا در عرصه نظامی ماندگار ساخت. منحصر به فرد ترین نکته در مورد لاک پشت بوشنل، عدم الگو برداری از هیچ گونه مدل مشابهی که پیش تر ساخته شده باشد است چرا که تا قبل از این طراحی نو ظهور، جهان با واژه «زیردریایی» کاملا غریبه بود.
بوشنل روند تولید زیردریایی خود را با ساخت ۶ پنجره شیشه ای کوچک و ضخیم به منظور تامین نور طبیعی دستگاه برای زمانی که در وضعیت شناور قرار دارد، آغاز کرد. برای حفظ روشنایی در وضعیت زیر آب نیز از شمع استفاده شد. با این وجود تست های مختلف همگی حاکی از عدم کارایی مناسب شمع بودند چرا که تنها در فضایی محدود عملکرد داشت و شعله آن در نهایت تمام ذخیره اکسیژن اپراتور را مصرف می کرد.
 بوشنل این مشکل را با بنجامین فرانکلین در میان گذاشت و پیشنهاد وی بهره برداری از نوعی قارچ فلوئورسنت با نام foxfire بود (این قارچ که روی درختان فاسد رشد می کند، طی فرآیند تخریب طبیعی نوری به رنگ سبز – آبی تیره ساطع کرده و می‌تواند نور کافی به منظور استفاده از قطب نما و یا بررسی نقشه را در اختیار اپراتور قرار دهد)
در ادامه روند تولید بوشنل با مسئله ای بزرگ تر مواجه شده بود؛ «نیروی محرکه». از این رو برای حرکت دستگاه از دو پروانه پیچشی استفاده شد. جالب است بدانید لاک پشت بوشنل اولین وسیله آبی بود که از سیستم پروانه برای حرکت در دو جهت افقی و عمودی بهره برداری کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید