» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » باند مطبوعاتی امیر عباس هویدا در حمایت از برنامه‌هایش
سینما و تئاتر

باند مطبوعاتی امیر عباس هویدا در حمایت از برنامه‌هایش

۲۷ خرداد ۹۷ 0۰24

[ad_1]

خبرگزاری فارس ـ تاریخ: امیرعباس هویدا ظـاهرا از اهالی قلم و مطبوعات بود و به همین سبب از ابتدای زمامداریش سعی داشت تا روابط ویژه و دوستانه‌ای با روزنامه‌نگاران ایجاد کند و از این رهگذر، خبرنگاران‌ و جراید را در‌ جهت اهداف و تائید برنامه های اجرایی فعال سازد.

در راستای دستیابی به این هدف بود که وی بخشی‌ از بودجه و اعتبارات محرمانه نخست وزیری را صرف جذب و جلب خبرنگاران‌ می‌کرد‌ و به‌ بسیاری از آنان به صورت ماهانه و مستمر مبالغ قابل توجهی می پرداخت، و به عده‌ای از مدیران جراید نیز کمک‌های مالی کلان و بلاعوض می‌کرد.

یکی از افراد مورد حمایت دولت هویدا، محسن دولو بود. هویدا پس از تعطیی مجله توفیق‌، یکی‌ از‌ کاریکاتوریست‌های معروف آن ایام به نـام محسـن دولـو را تشـویق بــه تـأسیس هـفته نامه ویژه‌ طنز‌ کرد‌ و دستور داد تا سریعا امتیاز مجله «کاریکاتور» را به نــام وی صـادر‌ کنند‌. دولو در کار انتشار مجله کاریکـاتور، سـبک و سـیاق دلخـواه هویـدا را کـاملا رعایت می‌کرد به این‌ معنی‌ کـه مـطلقا به مسائل سیاسی کاری نداشـت.

او هـر هفتـه شخصـا کاریکاتوری‌ از‌ چهره هویدا تـهیه مـی‌کرد و بر روی جلد‌ ایـن‌ مجلـه‌ بـه چـاپ مــی‌رسـاند و صـفحات داخـل آن را‌ از‌ یک سلسله فکاهی‌های عامیانه و بدون رابطه با مـسائل سـیاسی کشور پر می‌کرد‌.

این‌ شیوه کار وحرف شنوی دولو، موجبات‌ رضایت‌ امیرعباس هویدا‌ را‌ فـراهم‌ کـرد و بـاعث شد نام او را‌ در‌ لیست کاندیداهای حـزب «ایران نـوین » برای نـمایندگی مـجلـس شـورای ملی قرار دهد‌ و وی‌ را به برای نـمایندگی مـجلـس شـورای ملی قرار دهد‌.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید