» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » آیت‌الله علم‌الهدی در بیمارستان بستری شد+عکس
سینما و تئاتر

آیت‌الله علم‌الهدی در بیمارستان بستری شد+عکس

۳۱ مرداد ۹۷ 0۰8

[ad_1]

سیدرضی علم‌الهدی فرزند آیت‌الله سیدجواد علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: «آیت‌الله سیدجواد علم الهدی از مراجع تقلید به دلیل عارضه کلیوی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و روند درمانی این عالم برجسته در حال انجام است و پس  ازپایان کامل اقدامات پزشکی و فعالیت‌های درمانی از بیمارستان مرخص خواهند شد.»

به گزارش فارس، آیت الله سیدجواد علم الهدی در سال ۱۳۰۹ شمسی در خانواده ای اهل علم و تقوا در مشهد به دنیا آمد. پدرش آیت الله سید علی علم الهدی از علمای بزرگ مشهد مقدس و از مبارزان دوره طاغوت بود. او پس از آموزش قرآن در دوره کودکی، تحصیل دروس علوم دینی را  آغاز کرد و دروس مقدمات را از محضر بزرگانی چون: شیخ محمدتقی ادیب و میرزا احمد یزدی فرا گرفت. آن گاه برای تکمیل دروس راهی حوزه علمیه قم شد و بخشی از مقدمات و دروس سطح را نزد حضرات آیات: نجفی، میرزا محمد مجاهد تبریزی، سیدکاظم شیرازی، عباسعلی شاهرودی، سید محمدباقر سلطانی طباطبایی آموخت.

سپس در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام: بروجردی، امام خمینی(ره)، عباس علی شاهرودی و شیخ مرتضی حائری یزدی شرکت کرد. این مرجع تقلید از یاران امام و مبارزان علیه رژیم ستم شاهی بود و پس از آغاز نهضت امام خمینی، به جرگه یاران ایشان پیوست و به توزیع اعلامیه‌ها، بیانیه ها و اقدامات مبارزاتی اهتمام کرد.

او در دوران تحصیل، در کنار درس و بحث به تدریس دروس حوزوی نیز اشتغال داشت و از این رهگذر شاگردان بسیاری را تربیت کرد و به نمایندگی  از مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی برای تبلیغ به کشورهای بسیاری از جمله، انگلیس، سوریه، لبنان، فلسطین، عمان، مصر سفر کرد. این مرجع تقلید شیعه برادر سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد است.  

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید