» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » نشست تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری
سینما و تئاتر

نشست تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری

۱۱ شهریور ۹۷ 0۰8

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر، این پژوهشکده بنا دارد تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران را از دریچه نگاه یک روزنامه‌نگار بررسی کند. بدین منظور نشستی با عنوان «تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری» برگزار خواهد شد. در این نشست، غلامعلی حداد عادل، موسی حقانی و خسرو معتضد حضور خواهند داشت.

رونمایی از یکی از جلدهای کتاب «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» (تحولات نیم‌قرن اخیر تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری) بخش دیگری از برنامه‌های نشست یادشده می‌باشد.

ابوالحسن عمیدی نوری (۱۲۸۲ ـ ۱۳۵۹) از سالهای دانشجویی مقالاتى در روزنامه‌هاى «ستاره ایران» و «طوفان» مى‏‌نوشت. او پس از مدتی دادیار دادستان تهران و وکیل دادگسترى شد و مدتی نیز صاحب امتیازی روزنامه «داد» و مدیریت روزنامه‌هاى «پرورش» و «نوروز ایران» را به‌دست آورد. وی تا ۱۳۳۲ به سمت وکالت دادگسترى اشتغال داشت.

شایان ذکر است که عمیدى نورى یکى از افراد مؤسس اتحادیه مطبوعات ایران بود. او که خاطرات عمر خویش را ثبت کرده است، به دلیل نزدیکی و مؤانست با جمعی از نخست‌وزیران و چهره‌های موثر در حاکمیت پهلوی اول و دوم و اشراف آگاهانه بر چرایی تغییر و تحولات در جریان سیاست‌گذاری‌ها و جایگزینی‌های مقامات سیاسی در دوره‌های مختلف حکومت پهلوی‌ها، اطلاعات مفیدی درباره این دوره در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ معاصر قرار داده است. با توجه به اهمیت این خاطرات، پژوهشکده تاریخ معاصر انتشار آن را در دستور کار قرار داده و تا کنون ۵ جلد از آن به همت این پژوهشکده روانه بازار کتاب شده است.

در نشست «تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری»، که سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد، ششمین جلد از این کتاب رونمایی خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ تا ۱۸ به پژوهشکده تاریخ معاصر واقع در تهران، الهیه، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، نبش خیابان چناران، شماره ۱۵ مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید