» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی: اگر امام نبودند کسی ما را نمی‌شناخت پس من من نکنیم
سینما و تئاتر

حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی: اگر امام نبودند کسی ما را نمی‌شناخت پس من من نکنیم

۲۷ شهریور ۹۷ 0۰5

[ad_1]

مجله فارس‌پلاس: مرحوم حجت الاسلام سیداحمد خمینی در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۶۰ در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت می‌کند که متن آن در صفحه ۵ روزنامه جمهوری‌اسلامی به شماره ۵۳۴ و در تاریخ ۲۴فروردین منتشر شده است. موضوعات این گفتگو پیرامون مسائل روز است اما در مقدمه آن، مرحوم حاج‌احمدآقا نکته‌ای را یادآور شده و می‌گوید:

«ابتدا لازم می‌دانم یکی دو مسئله را تذکر دهم اول این که ما منسوبین حضرت امام باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با ایشان است که با ما مصاحبه می‌شود و یا به ما احترام می‌شود و الا خود ما که چیزی نیستیم و ویژگی‌هایی نداریم. نه زندان رفته‌ایم و نه شکنجه شده‌ایم. و نه در فلسفه‌ی غرب و شرق اهل نظریم و نه در فقه و اصول، مجتهد. نه ادیبیم و نه منطقی. فقط و فقط منسوب امامیم. پس باید دقیقاً توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمی‌شناخت تا با ما مصاحبه کند. پس من من نکنیم که هیچیم.

من چون فرزند امام هستم می‌آیند و با من مصاحبه‌ای می‌کنند چاپ می‌کنند و آن را تیتر می‌کنند و الا از قبیل من زیادند و از من بهتر بسیار بیشتر. در حوزه‌های علمیه سراسر ایران از قبیل ما فراوان، که کسی با آنان مصاحبه‌ای نمی‌کند لذا باید توجه کنیم که از انتساب سوءاستفاده نکنیم که خلاف شرع مبین است.»

 

حاج‌احمد آقا در اردیبهشت ۶۸ و در مقدمه رنجنامه‌ای که در پاسخ به آقای منتظری نوشته بود  نیز این نکته را مجددا یادآوری نموده و می‌نویسد:

«شبی تا صبح فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که من غیر از آقایان بهشتی و هاشمی و خامنه‌ای و افرادی که در این ردیف می‌باشند، هستم. آنها خود با بقیه فرق می‌کنند، ولی من فرقم با بقیه این است که تنها فرزند امام هستم و تنها به خاطر فرزند امام بودن است که مورد علاقه دوستان و بعضی از مردم هستم. تصمیم گرفتم این مسئله را بنویسم و هیچ کاری که بر خلاف میل رهبری و دوستان مورد اعتماد رهبری است انجام ندهم و این مطلب را نوشتم و روزنامه‌ها هم منعکس کردند.»

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید