» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » قطعنامه سناتور آمریکایی برای قطع معامله تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا با بحرین
سینما و تئاتر

قطعنامه سناتور آمریکایی برای قطع معامله تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا با بحرین

۲۴ آبان ۹۷ 0۰10

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور راند پال، نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد قطعنامه‌ای که او برای دعوت به قطع فروش سلاح به بحرین معرفی کرده از آرای لازم برای پیشبرد در این مجلس برخوردار است. 

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت این سناتور قرار گرفته آمده اعلام شده مجلس سنا عصر پنجشنبه (به وقت آمریکا) بر سر این قطعنامه رأی‌گیری خواهد کرد. هدف از آن جلوگیری از فروش سلاح به بحرین، به عنوان یکی از کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن است. پال گفت: «این قطعنامه برای جلوگیری از فروش سلاح است.»

وی اضافه کرد: «مجلس سنا از این فرصت برخوردار است که برای زندگی افراد بی‌گناه به پا خیزد، در برابر تراژدی انسانی‌ای که روز به روز بدتر می‌شود موضع بگیرد و نشان بدهد که از خرابی‌های بیشتر در یمن حمایت نخواهد کرد.» 

طبق این گزارش، در شرایطی که درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ یمن بالا گرفته، این قطعنامه خواستار جلوگیری از فروش ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی و آموزش‌ها و حمایت‌های مرتبط با آن به بحرین، به عنوان یکی از اعضای ائتلاف سعودی است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید