» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » اگر کربلای چهار نبود، دستاوردهای کربلای پنج را نداشتیم
سینما و تئاتر

اگر کربلای چهار نبود، دستاوردهای کربلای پنج را نداشتیم

۹ دی ۹۷ 0۰7

[ad_1]

مجله فارس‌پلاس: سردار دکتر علی محمد نائینی در حاشیه سخنرانی در بزرگداشت مراسم ۹دی ماه در ایلام گفت: عملیات کربلای چهار، کربلای پنج، تکمیلی کربلای پنج و کربلای هشت را باید یک مجموعه عملیات بهم پیوسته و در امتداد یکدیگر دانست. این عملیات‌ها همزمان و در یک منطقه به جهت اهمیت منطقه شرق بصره انجام شد. و نتایج آن تغییر محاسبات دشمن و تبدیل آن پیروزی‌ها به یک برگ برنده راهبردی در جنگ بود. در آن مقطع هر اتفاقی افتاد، عنایات خداوند متعال، تدبیر فرماندهی جنگ و مقاومت و مجاهدت رزمندگان عزیز بود.

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: این مقطع مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مقطع جنگ بود. اگر کربلای چهار نبود، دستاوردهای کربلای پنج را نداشتیم.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه محور عملیاتی کربلای چهار دو منطقه تک اصلی و پشتیبانی داشت. بیان کرد: وقتی خط در منطقه تک اصلی با هوشیاری نیروهای عراقی شکسته نشد، دشمن به اشتباه افتاد و محور تک پشتیبانی به محور اصلی عملیات، یعنی کربلای پنج تبدیل شد و دشمن در مکان و زمان فریب خورد. با دستاوردهای آن در ارتش بعث عراق، نسبت به پیروزی قطعی جمهوری اسلامی ایران در جنگ احساس خطر بوجود آمد و مجبور به پذیرش بسیاری از شرایط ما در قطعنامه ۵۹۸ شد.

وی اضافه کرد: همه ما، نخبگان سیاسی و فعالان رسانه ای باید توجه داشته باشیم، میدانی برای جنگ نرم دشمن در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فراهم نکنیم. معاندان در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، تلاش می‌کند افتخارات گذشته را که ترکیبی از عزت و استقلال سیاسی و اعتماد به نفس است با مفاهیمی مانند؛ بی اعتمادی و نا امیدی جایگزین کند. و این بخشی از جنگ نرم خطرناک و پیچیده دشمن است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید