» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » آیت‌الله منتظری: من هم یکی از مریدان آقای خامنه‌ای هستم
سینما و تئاتر

آیت‌الله منتظری: من هم یکی از مریدان آقای خامنه‌ای هستم

۲۸ دی ۹۷ 0۰7

[ad_1]

مجله فارس‌پلاس: اولین نماز جمعه تهران پس از انقلاب در پنجم مردادماه ۵۸ و توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد و ایشان در شهریور ماه رحلت کردند و پس از ایشان، آیت‌الله منتظری از سوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه تهران منصوب شدند، اما ایشان نیز به دلیل نقل مکان ایشان به قم از سمت خود استعفا داده و در ۲۴ دی‌ماه ۱۳۵۸ حضرت امام طی حکمی آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان سومین امام جمعه تهران منصوب کردند.

سرانجام جمعه، ۲۸ دی‌ماه فرا رسید و اولین نمازجمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. در ابتدای نماز، مرحوم آیت الله منتظری سخنانی را در باب اهمیت نمازجمعه بیان می‌کنند و در نهایت، امام جمعه‌ی جدید را اینگونه معرفی می کنند:

 

 

«حال که من نتوانستم در خدمت شما باشم، برادر مجاهد ما حضرت حجت‌السلام و المسلمین آقای خامنه‌ای، که هم از لحاظ علمی و هم عملی مورد تأیید امام و همه‌ی دوستان هستند، به امامت نمازجمعه برگزیده شده‌اند.

من هم یکی از ارادتمندان به ایشان هستم و اگر من خطیب نیستم، ایشان خطیب هستند و خطابه یکی از ارکان نمازجمعه می‌باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای از دی ماه سال ۵۸ تاکنون، مجموعاً حدود ۲۴۰ مرتبه نماز جمعه‌های تهران را اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت محسوب می‌شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای نیز خطبه‌های خود را با سپاس از امام امت آغاز کرده و می‌فرمایند: «و آن گاه سپاس از امام این امت، از آن دست معجزه‌گر، از آن حنجره‌اى که غریو الهى را در سراسر آفاق این کشور و در سراسر کشورهایى که مستضعفان جهان در آن زندگى مى‌کنند، با مَنشى پیامبرانه آن چنان استوار و کوبنده سَر داد که تاریخ نظیرش را جز در بعثت‌هاى پیامبران به یاد ندارد.

و سپاس از امام امت، از این‌که سخنگوى این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسى قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است. «اللّهم انّ هذا مقام اولیائک و احبّائک» این مسند اولیاى بزرگ خداست، این مسند صالحان و شایستگان است.»[۱]

 

[۱]-http://www.imam-khomeini.ir/fa/n14353/

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید