» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » برخورد جالب آیت‌الله سیدرضا صدر با دربار
سینما و تئاتر

برخورد جالب آیت‌الله سیدرضا صدر با دربار

۲۵ اسفند ۹۷ 0۰27

[ad_1]

آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس به سابقه آشنایی خود با امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: امام موسی صدر با برادرم آیت الله موسی شبیری زنجانی هم‌درس و هم‌بحث بود. من در مدت کوتاهی که نجف بودم خدمت امام موسی صدر درس خواندم و منظومه حاجی ملا هادی سبزواری را پیش برادر بزرگ ایشان خواندم. امام موسی صدر و برادرم آیت‌الله موسی شبیری زنجانی در یک روز معمم شدند. عمامه برادر من را پدر امام موسی صدر گذاشته بود و عمامه ایشان را پدر من.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امام موسی صدر با انقلاب همراه بود؟ تصریح کرد: من آن زمان که در نجف خدمت ایشان درس خواندم یعنی سال ۱۳۳۶ تا خرداد ۳۷ نهضت امام شروع نشده بود بعداً امام موسی صدر به لبنان رفته بودند. بعدها با شاه هم ملاقات کرد اما ظاهراً نظر ایشان تأمین نشد.

آیت‌الله شبیری زنجانی گفت: یک خاطره جالب نقل کنم. آیت‌الله سیدرضا صدر (برادر امام موسی صدر) سبک خاصی داشتند. روزی از دربار به منزل ایشان تلفن کردند و پرسیدند آقا موسی صدر هستند؟ ایشان پاسخ می‌دهند نخیر نیستند. از دربار می‌گویند آقا موسی تقاضای وقت ملاقات با شاه کردند، به ایشان پیغام بدهید. ایشان جواب می‌دهند به من ربطی ندارد. از دربار می‌گویند ما چه کار کنیم. آقا رضا صدر گفتند آنقدر زنگ بزنید تا ایشان خانه باشند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله سید رضا صدر در مسجد امام حسین تهران نماز جماعت برگزار می‌کردند. وقتی خبردار می‌شوند. جلسه دعاخوانی برای شاه می‌خواهند برگزار کنند در مسجد را قفل کردند و رفت تا جلسه برگزار نشد.

مصاحبه کامل و خواندنی با آیت‌الله شبیری زنجانی در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید