» اجتماعی » ۲ عامل بقای انقلاب و نظام در نگاه امام خمینی (ره)
اجتماعی

۲ عامل بقای انقلاب و نظام در نگاه امام خمینی (ره)

۲۱ خرداد ۹۸ 0۰8

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کنفرانس بین‌المللی امام خمینی (ره) با حضو هیئت دانشگاه مذاهب اسلامی متشکل از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری ریاست دانشگاه، زرهانی و رئیسیان اعضای هئیت امنای دانشگاه و جهانگیری مدیرکل بین‌الملل دانشگاه مذاهب اسلامی در کشمیر هند برگزار شد.

وی در این کنفرانس بین‌المللی طی سخنانی با اشاره به این که ما حضرت امام (ره) را به دو معنا احیاگر دین می‌دانیم گفت: یکی این که ایشان دین را به صورتی بیان کردند که پاسخگوی نیازهای زمان هست، ثانیاً زنده کننده احساس هویت دینی در افراد و مسلمین هست و افراد از دینداری خود با این تفسیر و تعریفی که امام از دین دارند، احساس غرور می‌کنند. امام به هر دو معنا احیاگر فکر دینی است چون بقا و ماندگاری دین به این است که به هر سوالی که متعلق به آن زمان بتواند پاسخ دهد و امام بزرگ‌ترین احیاگر دین در میان مسلمانان معاصر است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: امام خمینی(ره)، اولا اسلام و دین خدا را مبنای بزرگ‌ترین حرکت سیاسی و اجتماعی زمان قرار دادند و این را همه می‌دانند که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین حرکت سیاسی و اجتماعی روزگار ماست. ثانیاً بینش دینی امام درباره اسلام عمیق ترین، اصیل ترین و عالمانه ترین برداشت اسلامی است لذا امام عالمی بزرگ، فقیهی برجسته و فیلسوفی بزرگوار و عارفی بی‌مانندی و در عین حال یکی از آگاه‌ترین رجال سیاسی بودند که شخصاً در به روزترین مسائل سیاسی و اجتماعی حضور و دخالت داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام (ره) در همه آموزش‌هایش سلطه فرهنگی و فکری غرب را نفی می‌کرد و در عین حال مردم را دعوت به ارتجاع و بازگشت به عقب دعوت نمی‌کرد. ایشان در عین حال پذیرش وجوه و جنبه‌های مثبت تمدن بشری مثل علم و تخصص و تکنولوژی را به عنوان شرط پیشرفت و استقلال مورد تاکید قرار می‌داد. امام خمینی(ره) از طرف دیگر بر اسلام به عنوان دینی که پاسخگوی نیازهای زمان است تاکید می‌کرد و زمان و مکان را دو عنصر تعیین کننده در اجتهاد می‌دانست و خود ایشان هم در مسائل فقهی و استنباطی زمان و مکان را در استنباط حکم شرعی و صدور فتوا دخالت می‌داد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه امام را منادی وحدت امت اسلامی در روزگار معاصر عنوان کرد و افزود: ایشان از همان ابتدای نهضت بحث وحدت میان مسلمانان را مطرح کرد و این انسجام و یکپارچگی را شرط نصرت و پیروزی مسلمانان عنوان کرد و به آن اعتقاد و ایمان داشت. امام همواره بر این مطلب تاکید داشت که مسلمانان از همه مذاهب باید در برابر مستکبران قیام کنند و بر وجوه مشترک میان مسلمانان تاکید کنند. امام راحل بر توکل به خدا و اعتماد به مردم در همه امور سفارش می‌کردند و همین باعث جاذبه امام در میان ملت ایران و همه مسلمانان شد چراکه خدا و مردم می‌تواند پشتوانه محکمی برای بقای انقلاب و نظام باشد.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید