» اجتماعی » «نگارگری‌های هالیوودی»+ عکس
اجتماعی

«نگارگری‌های هالیوودی»+ عکس

۲۵ خرداد ۹۸ 0۰11

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراد پالتا(متولد ۱۹۹۲ ازمیر)، هنرمند جوان ترک، پس از فارغ‌التحصیلی در رشته گرافیک در دانشکده هنرهای زیبا با خلق آثاری تازه در دنیای گرافیک مشهور شد. پالتا اولین‌بار آثار خود را در نمایشگاهی در ایتالیا به نمایش گذاشت و پس از آن، در جشنواره‌های مختلف جهانی شرکت کرده که از این میان می‌توان به جشنواره هنری در لندن، شرکت در نمایشگاه گروهی در سال ۲۰۱۵ در پاریس و نمایشگاه انفرادی در گالری در سنت‌پترزبورگ روسیه اشاره کرد.

او کار خود را اولین‌بار با تلفیق هنر شرق با سینمای غرب به عنوان پروژه فارغ‌التحصیلی‌ مقطع کارشناسی آغاز کرد و پس از آن، با الهام از آثار درخشان سینمای غرب، کار خود را گسترش داد؛ موضوعی که از علاقه او به دنیای رنگارنگ و مسحورکننده سینما از کودکی نشأت گرفته است. از نظر بسیاری از کارشناسان، کار پالتا نقطه عطفی در عرصه هنر به شمار می‌رود.  

او با برگزاری نمایشگاهی متشکل از نقاشی‌های مینیاتور از کارهای درخشانی چون «پدر خوانده»، «جنگ ستارگان» معروف شد. «درخشش»، «پالپ فیکشن»، «تلقین» و «ترمیناتور» از دیگر فیلم‌هایی هستند که به دنیای مینیاتوری پالتا راه یافته‌اند.

 

به تازگی از او نگارگری‌هایی به سبک هرات با موضوع آثار ماندگار ادبی منتشر شده است. این هنرمند جوان این‌بار به سراغ دنیای خیال‌انگیز و پرتصویر داستان‌های مشهوری چون «دن کیشوت»، «جنایت و مکافات»، «مسخ»، «شازده کوچولو» و «هری پاتر» رفته است که تصاویری از آن را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

«جنایت و مکافات»؛ اثر فیودور داستایفسکی

«ارباب حلقه‌ها»؛ نوشته جان رونالد روئل تالکین

«دن کیشوت»؛ اثر سروانتس

«شازده کوچولو»؛ نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری

«فارنهایت ۴۵۱»؛ اثر ری بردبری

«مسخ»؛ نوشته فرانتس کافکا

«موبی دیک»؛ نوشته هرمان ملویل

«هری پاتر و سنگ جاود»؛ نوشته جی کی رولینگ

«هابیت»؛ اثری از جی.آر. آر تالکین

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید