» اجتماعی » قفسه کتاب‌های ایرانی در ۴ کتابفروشی مطرح انگلستان
اجتماعی

قفسه کتاب‌های ایرانی در ۴ کتابفروشی مطرح انگلستان

۲۶ خرداد ۹۸ 0۰7

[ad_1]

افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات شمع و مه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از استقبال مخاطبان انگلیسی‌زبان از کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی خبر داد و گفت: در میان کتاب‌هایی که انتشارات شمع و مه منتشر کرده است،‌ کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی از استقبال بیشتری برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ در این میان «خمره» و «شما که غریبه نیستید» به چاپ دوم رسیده است. عمده فروش این کتاب‌ها از سایت آمازون است و قرار است چاپ دوم این آثار نیز در آمازون بارگذاری شود.

 شحنه‌تبار تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما برای معرفی کتاب‌های ایرانی، در کنار برگزاری تورهای فرهنگی در دانشگاه‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های کتاب،‌ ارائه قفسه کتاب‌های ایرانی در کتابفروشی‌های معتبر انگلستان است. در این راستا تاکنون چهار قفسه کتاب‌های ایرانی در چهار کتابفروشی این کشور برپا شده است. دو کتابفروشی در لندن،‌ یک کتابفروشی در منچستر و یک کتابفروشی در لیورپول کتاب‌های ایرانی را عرضه می‌کنند. البته در دو سال گذشته تنها دو کتابفروشی کتاب‌های ما را عرضه می‌کردند که توانستیم آن را به چهار کتابفروشی گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: کتابفروشی «الیف»‌ و «پی. اند جی. ولس» دو کتابفروشی مطرح و قدیمی در منچستر و لندن هستند که با رایزنی تمامی عناوین این انتشارات را که بالغ بر ۵۰ عنوان کتاب به‌زبان انگلیسی است، طی دو سال گذشته عرضه کرده‌ و به فروش می‌رسانند.

شحنه‌تبار تصریح کرد:‌ همکاری با کتابفروشی‌های مستقل ایده‌ای بود که چندی پیش به ذهنم رسید و به‌خلاف انتظارم با استقبال بسیار از سوی کتابفروشی‌ها نیز مواجه شد. از آنجا که هیچ شناختی از ادبیات ایران در آن‌سوی مرزها وجود ندارد،‌ عطش شناخت و درک این ادبیات نیز بسیار است؛ بنابراین با رایزنی توانستم قفسه کتاب‌های ایرانی را در این دو کتابفروشی بنا کنم.

مدیر انتشارات شمع و مه همچنین از قصد خود برای توسعه قفسه کتاب‌های ایرانی در کتابفروشی‌های انگلستان و آمریکا خبر داد و گفت:  این اتفاق را باید در کتابفروشی‌های آمریکا نیز رقم زد. من سال‌ها آرزو داشتم قفسه مجزایی برای کتاب‌های ایرانی در کتابفروشی‌های خارج از کشور داشته باشیم‌، اما چون تعداد عناوین اندک بود و حرکت‌های جدی در این زمینه وجود نداشت،‌ کتابفروشی‌ها جدی نمی‌گرفتند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید