» اجتماعی » «صدای خنده حضار» و چند خبر کوتاه از تئاتر
اجتماعی

«صدای خنده حضار» و چند خبر کوتاه از تئاتر

۲۹ خرداد ۹۸ 0۰5

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کوروش شاهونه و حسین منفرد، در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند. حسام افسری، کارگردان اثر، ضمن معرفی بازیگران این نمایش، در رابطه با داستان و ویژگی های اثر عنوان نمود: «صدای خنده حضار متنی است که از دو سال پیش روی آن کار کردیم. نام «صدای خنده حضار» را به تعمد انتخاب کردیم؛ شاید به ظاهر در ذهن بعضی از مخاطبین، این یک نمایش سراسر کمدی به چشم بیاید، اما واقعیت این است که این نمایش اثری درباره خنده است؛ چیز هایی درباره خنده آدم هایی به ظاهر ساده که حتی به ذهنمان هم نمی رسد. شاید در جاهایی از اثر مخاطب بیش از دیدن یک کار ترسناک، عجیب، تلخ و غافلگیر کننده ی محض، واکنش نشان دهد.»

وی راجع به انتخاب بازیگرانش عنوان: «رابطه ی عمیقی بین دو شخصیت این نمایش برقرار است در واقع ما به دنبال کستی بودیم که علاوه بر توانایی فردی، شیمی رابطه ی عمیقی میانشان برقرار باشد. جدا از این، کمیک بودن بازی ها و حرکت بر روی مرز رئالیته، عمل انتخاب بازیگر را سخت تر کرده بود که خوشبختانه از ابتدای مراحل نگارش متن به ترکیب کوروش شاهونه و حسین منفرد فکر کردم که با استقبال این عزیزان از متن کست روی صحنه ی کار به بهترین شکل بسته شد.»

افسری در پایان گفت: «این روزها تمام کست پشت صحنه اش درگیر ساخت دکور پیچیده و چندوجهی کار هستند و خود اثر هم در انتظار بازبینی و شروع تبلیغات رسمی اش به سر می برد.»

«صدای خنده حضار» به نویسندگی مجتبی کاظمی و کارگردانی حسام افسری در مرداد ماه سال جاری، ساعت ۱۹:۳۰ در مجموعه نمایشی «دیوار چهارم» به روی صحنه خواهد رفت.

تمدید نمایش «بازرس هاند واقعی» در تماشاخانه مهرگان

نمایش «بازرس هاند واقعی» به  کارگردانی شهاب بهرامی و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی‌زاده که زمان آن پیش تر از ۱۹ تا ۲۹ خرداد اعلام شده بود به دلیل هماهنگی‌های صورت گرفته با گروه اجرایی و استقبال مخاطبان تا ۲ تیرتمدید شد.

این نمایش بر گرفته از متن نمایشنامه «بازرس هاند واقعی» و به نویسندگی تام استوپارد است و داستان دو منتقد را روایت می کند که به تماشای یک داستان معمایی‌، جنایی ،پلیسی نشسته‌اند تا درباره آن مقاله‌ای بنویسند؛ اما در حین اجرا نمایش هر دو به سمت کمدی کشیده می‌شوند و در مسیر اتفاقات نمایش قرار می‌گیرند. داستان انسانی که در زندگی دچار توهماتی است که بزرگترین آن توهم بیگناهی است و به دلیل همین به خود اجازه می‌دهد که هر کاری را انجام دهد.

بازیگران این نمایش به ترتیب عبارتند از‌:سعید عظیمی، شهاب بهرامی، علی امیر خلیلی، احسان خان محمدی، الهام قاسمیان، سوزان صفا نیا، کیانوش جواد اسلامی.

مجید بابا‌خانلو(دستیار کارگردان)، آلاء ناصرالدینی(منشی صحنه)، بهنود صداقت کیش (آهنگساز)، سپهر بهرامیان(طراح گریم)، منصوره محمدی و سید علی موسوی(مجری گریم)، نیلوفر مرادی(دوخت لباس)، مجید باباخانلو(گرافیست)، ساخت تیزر و عکاس( ارسلان امانتی)، حسین صمیمی(تدوین تیزر)، میلاد الهی(دستیار نور)، حمید سلامی و شهاب بهرامی(طراح نور)، زینب محمودی(صدا گذاری)، افشین حیدری(روابط عمومی و تبلیغات) سایر عوامل این نمایش هستند.

مخاطبان برای تماشای این نمایش می‌توانند با خرید اینترنتی بلیط از سایت تیوال به تماشاخانه مهرگان به نشانی خیابان انقلاب نرسیده به پل کالج‌، خیابان خارک، بن‌بست اول مراجعه کنند. این نمایش تا تاریخ ۲ تیر از ساعت ۲۱ و به مدت ۶۰ دقیقه پذیرای مخاطبان است.

رونمایی از پوستر نمایش «روباه»

پوستر نمایش «روباه» نوشته شهرام سلطانی به تهیه کنندگی و کارگردانی معصومه خزایی، و با طرحی از حامد هاشمی رونمایی شد. ‎ایوب آقاخانی، صحرا اسدالهی،بهنازبستان دوست،معصومه خزایی و هیراد خاتمی از ۲ تیر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

«روباه» داستان اتفاقاتی است که در یک خوابگاه  دخترانه روی می‌دهد و پرده از اسرار بسیاری بر‌می‌دارد.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه ریز:سامان پورسلیمانی،طراح صحنه:میلاد خرمن بیز، طراح لباس: لادن سید کنعانی،طراح نور:مهدی شیردل،آهنگ ساز:ابراهیم تیمورزاده(میهمان از الست فیلم)،طراح پوستر و بروشور:حامد هاشمی،طراح تیزر:مهدی شیردل،عکاس:فرانک جامه بزرگی،مشاور امور رسانه: مریم رودبارانی،هماهنگی روابط عمومی و تبلیغات مجازی:زهرا آقاپور، مژده پورزنگنه،مدیر تولید:مهدی شیردل،تدارکات:علیرضا مختاریان.

«روباه» از ۲ تیر ماه ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد ، روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی آن در سامانه تیکت به آدرس tik8.com آغاز شده است.

«‌به کفشات نگاه کن» به لهستان م‌رود

نمایش «به کفشات نگاه کن» نوشته منوچهر اکبرلو و کارگردانی حمیدرضا ملا حسینی که جوایزی متعددی را همچون ۸ جایزه در بخش نوجوان بیست و یکمین جشنواره کودک و نوجوان ، جایزه جشن ملی منتقدان ایران در سال ۹۴ و کاندید شدن در سه بخش کارگردانی ، نویسندگی و طراحی لباس جشنواره الف را در کارنامه خود دارد، به فستیوال «پرو کانترا لهستان» می‌رود.

نمایش «به کفشات نگاه کن» با نظر مثبت و دعوت تاتیانا مالیونسکا، رییس فستیوال پروکانترا لهستان، موفق شد تا به این جشنواره راه پیدا کند.

بازیگران این نمایش رضا بهرامی ، محمد نوحیان ، حمیدرضا ملاحسینی می‌باشند‌.

در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر پروکانترا لهستان، آثاری از کشور های ایتالیا، روسیه، رمانی، لهستان، مراکش، گرجستان، کوبا و ایران سپتامبر ۲۰۱۹ در لهستان حضور خواهند داشت.

آبی مایل به صورتی تمدید شد

«آبی مایل به صورتی» به نویسندگی و کارگردانی ساناز بیان که از ۱۶ خرداد در تماشاخانه سپند با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود و ضمناً قرار بود زودتر از موعد اجرای خود را در ۳۱ خرداد به پایان برساند؛ اما پس هماهنگی‌های صورت گرفته با گروه اجرایی و درخواست مکرر تماشاگران تا ۱۶ تیر تمدید شد.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) آناهیتا اقبال‌نژاد، مرضیه بدرقه، عاطفه رضوی، امید سلیمی، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی، آیه کیان‌پور، امین میری، (بازیگر نوجوان) یاسمن رادمنش در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. حمیدرضا آذرنگ نیز گفتار متن نمایش را انجام می‌دهد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به حضور طراح صحنه رضا مهدی زاده، طراح گریم ماریا حاجیها، طراح صدا و آهنگساز شاهین انتظامی، طراح لباس مهسا عبدالهیان خامنه، طراح نور علیرضا میرانجم، طراح پوستر و بروشور همراز بیان، مجری طرح و مدیر تولید آرش دهقان شاد، دستیار کارگردان و برنامه ریز راحیل مرشدی، روابط عمومی و امور تبلیغات ایلیا شمس، طراح و ساخت تیزر، موشن و ویدیو مهیار گودرزی، عکاس حسین حاجی بابایی، گرافیست سعید رضوانی، گروه پژوهش ساناز بیان، مسعود خلج زاده و مرضیه فراهانی، پژوهشگر انسان شناس نسرین ریاحی پور، مدیران صحنه دانیال حبیبی و اشکان شهروزی، منشی صحنه راضیه اسماعیلی، دستیاران طراح صحنه سعید معروف پور، میلاد ابراهیمی و راغب فرامرز پور اشاره کرد.

همچنین نمایش «آبی مایل به صورتی» تا ۱۶ تیر ما هر شب ساعت ۲۱  در تماشاخانه سپند به روی صحنه می‌رود. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت به tiwall.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید