» اجتماعی » «پیشوای صادق»؛ یادداشت‌های رهبر انقلاب در شکوه سیرت صادق آل محمد(ع)
اجتماعی

«پیشوای صادق»؛ یادداشت‌های رهبر انقلاب در شکوه سیرت صادق آل محمد(ع)

۵ تیر ۹۸ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین معرّفی کتاب «پیشوای صادق» در دفتر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در شهر قم برگزار می‌شود.

این کتاب، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) درباره‌ سیره‌ فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است که در ۱۷ شماره‌ روزنامه‌ جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است.

در دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، سیره‌ امامان معصوم (علیهم‌السّلام) به انسانی ۲۵۰ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند؛ گاهی با جهاد، گاهی با آتش‌بس، گاهی با مبارزات سرّی، گاهی با کار فرهنگی و تبیینی به انجام وظیفه پرداخته‌اند. در این میان، امام صادق (علیه‌السّلام) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی اهل بیت (علیهم‌السّلام) داشته‌اند. آنچه در دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به سیره‌ی سیاسی آن حضرت، مشاهده می‌شود تلاش حضرت برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه (علیهم‌السّلام) است.

در این کتاب، با تشریح اهداف امامت و توضیح مبنای انسان ۲۵۰ساله، به جایگاه و اقدامات امام صادق (علیه‌السّلام) اشاره شده است.

آئین معرّفی این کتاب، پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰ در دفتر مؤسّسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در شهر مقدّس قم به نشانی خیابان شهدا، کوچه‌ ۲۸(بیگدلی)، شماره‌ ۱۲۰ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «پیشوای صادق» می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید