» اجتماعی » داستان واقعی فرار یک مرد از کره شمالی
اجتماعی

داستان واقعی فرار یک مرد از کره شمالی

۹ تیر ۹۸ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «رودخانه‌ای در تاریکی» داستانی واقعی از زندگی و متعاقباً فرار یک مرد از کره شمالی است. ماساجی ایشیکاوا که اصالتاً ژاپنی- کره‌ای است تقریباً تمام عمر خود را مانند کسی که هیچ کشوری ندارد، سپری کرد. در این زندگی‌نامه نویسنده از تلاش روزانه خود برای فارغ آمدن بر مشکلات زندگی در پست‌ترین طبقه از جامعه کره شمالی و نیز تبعیض‌های طبقاتی که برگرفته از بینش و سیاست رهبر کره شمالی است، سخن می‌گوید. این داستان تصویری تکان‌دهنده از زندگی مردمی است که با دنیا ارتباطی ندارند. 

ماساجی ایشیکاوا تمام زندگی خود را مانند یک انسان بدون کشور تجربه کرده است. این احساس زمانی افزایش یافت که خانواده‌اش از ژاپن به کره شمالی نقل مکان کرد؛ زمانی که ایشیکاوا تنها ۱۳ سال سن داشت و ناخواسته یکی از پایین‌ترین اعضای طبقاتی در کره شمالی شد. پدرش با وعده کار فراوان، آموزش بهتر برای فرزندانش و قرار گرفتن در طبقات اجتماعی بالاتر به کره شمالی رفت، اما واقعیت چیز دیگری بود.

ایشیکاوا صادقانه در این کتاب از زمان تحصیل، زندگی و نهایتاً چالش‌های پیش‌روی خود برای بازگشت به ژاپن سخن گفته است. «رودخانه در تاریکی» نه تنها یک تصویر جدید از زندگی در خاک کره شمالی است، بلکه نشان‌دهنده قدرت روح انسان برای تغییر زندگی است: من متوجه شدم هرچقدر پذیرفتن واقعیت سخت باشد،‌ نباید به خود اجازه دهید که تسلیم شوید. شما باید یک اراده قوی داشته باشید. شما باید در پی هر چیزی باشید که از عمق وجود به درستی آن اعتقاد دارید.

 

«رودخانه‌ای در تاریکی» با ترجمه بهاره بقایی از سوی نشر نگاه در ۱۷۵ صفحه و به قیمت ۲۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید