» اجتماعی » مهدی رحمانی:‌ با اکران فیلم در هنر و تجربه، اکران تجاری را تحریم کردیم
اجتماعی

مهدی رحمانی:‌ با اکران فیلم در هنر و تجربه، اکران تجاری را تحریم کردیم

۱۰ تیر ۹۸ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، فیلم سینمایی «کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی رحمانی و بهمن کامیار از هفته اول تیرماه در گروه هنر و تجربه در حال اکران می‌باشد. «کارت پرواز» که چهارمین اثر رحمانی در مقام کارگردان است موفق به کسب ٣ جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن در پالم اسپرینگ امریکا شده بود.

تکلیف مخاطبان با فیلمهای هنر و تجربه مشخص است

مهدی رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره دلیل اکران فیلم خود در گروه هنر و تجربه، بیان کرد: فیلم «کارت پرواز» از سه سال پیش آماده اکران شده بود. ولی ما برای اکران دچار گرفتاری‌های مختلفی شدیم پس تصمیم گرفتیم فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران کنیم. زیرا گروه هنر و تجربه را گروه خوبی می‌دانیم به این دلیل که فیلم‌های اکران شده در هنر و تجربه، مخاطبان خود را می‌شناسند و تکلیف فیلم با مخاطب مشخص است. با توجه به این ناعدالتی که در فضای نامناسب اکران در سینمای تجاری وجود دارد، فیلم‌های مستقل فارغ از هر موضوع و مضمونی که داشته باشند به داشتن سالن‌ها و سانس‌های کم محکوم هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «برف» ضمن اظهار رضایت از اکران فیلم «کارت پرواز» در گروه هنر و تجربه، ادامه داد: ما در هنر و تجربه از وجود شرایط اکران یکسان در میان فیلم‌ها خیال‌مان راحت است. در واقع احساس کردیم می‌توانیم با اکران فیلم خود در هنر و تجربه، به نوعی اکران تجاری را تحریم کنیم و این اتفاقی است که باید از طرف بعضی فیلم‌ها بیافتد. هرچند ممکن است این کار ما الان تغییری در روند سینمای تجاری ایجاد نکند اما در دراز مدت بر روند اکران در سینمای ایران تاثیر‌گذار خواهد بود .

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اکران فیلم در سینمای تجاری به دیده شدن فیلم آسیب می‌زد، گفت: در سینمای تجاری به فیلمی اجازه دیده شدن داده نمی‌شود. اتفاقا فیلم من درباره‌ی مسئله بروزی است که تا به حال در ایران به آن پرداخته نشده است و من به تماشای فیلم توسط طیف وسیعی از مردم خوشبین و امیدوار هستم. وقتی فیلمی با تعداد بالایی از سالن و سانس شروع به اکران می‌کند. قدرت انتخاب دیگری برای مخاطب وجود ندارد و مجبور می‌شود آن فیلم را تماشا کند. در سینمای تجاری شرایط برابری برای اکران وجود ندارد که بتوان فروش فیلم‌ها را مقایسه کرد.

رحمانی با رد این ادعا که سلیقه مخاطب فیلم‌هایی است که در سینمای تجاری اکران می‌شود، بیان کرد: در شرایطی که پر‌فروش‌ترین فیلم‌های ما در حدود یک میلیون نفر تماشاگر دارند، نمی‌شود این فیلم‌ها را سلیقه همه جامعه دانست. ما شاهد فروش فیلم‌های روز سینمای جهان در کنار خیابان هستیم. این فیلم‌ها به مردم عادی فروخته می‌شود. وقتی مردم این فیلم‌ها را می‌بینند معلوم است که سلیقه آن‌ها ارتقا پیدا می‌کند و دیگر تمایلی به فیلم‌های تجاری ندارند.

وی همچنین ادامه داد: باید هنر و تجربه توسعه پیدا کند و سالن‌ها و سانس‌های بیشتری در اختیار آن قرار دهند. برای تبلیغات فیلم‌های هنر و تجربه باید بودجه بیشتر اختصاص دهند که بتواند راحت‌تر مسیر خود را ادامه دهد.

برای تبلیغات فیلم‌های هنر و تجربه باید بودجه بیشتر اختصاص دهند که بتواند راحت‌تر مسیر خود را ادامه دهد.

 

مهدی رحمانی درباره استقبال مخاطبان از فیلم «کارت پرواز» گفت:‌ فروش ما در این یک هفته بسیار خوب بوده و تبلیغات مردمی و توصیه‌ای که منتقدان و اصحاب رسانه نسبت به تماشای این فیلم کرده‌اند در استقبال از فیلم ما تاثیر گذار بوده است. محیطی که برای فیلم در فضای مجازی بوجود آمده است باعث شده توجه علاقه‌مندان به این نوع سینما به فیلم ما جلب شود و فیلم ما را ببینند.

شهرداری گفت که فیلم‌تان فرهنگی نیست

کارگردان فیلم سینمایی «دیگری» در پایان با اشاره به عدم همکاری شهرداری در فرایند تبلیغات فیلم، بیان کرد: شهرداری تابلو‌هایی را در شهر برای تبلیغات فیلم‌های فرهنگی اختصاص داده است. ما دو هفته برای استفاده از این تابلو‌ها پیگیری کردیم. اما بعد از دوندگی‌های بسیار، به ما گفتند که فیلم‌تان فرهنگی نیست. در صورتی اکران فیلم در گروه هنر و تجربه، مهم‌ترین دلیل فرهنگی بودن فیلم «کارت پرواز» است. فیلم ما موضوعی مرتبط با جوانان و مواد مخدر دارد و خانواده‌ها باید این فیلم را ببینند و جامعه باید نسبت به این مسائل آگاهی پیدا کند. اگر این فیلم شرایط یک فیلم فرهنگی را ندارد پس چه فیلمی فرهنگی است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید