» اجتماعی » حضور تیم ایرانی در راهپیمایی بزرگ "مارش‌ میرا"+تصاویر
اجتماعی

حضور تیم ایرانی در راهپیمایی بزرگ "مارش‌ میرا"+تصاویر

۲۰ تیر ۹۸ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، تیم پزشکی – فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عنوان”طبیب مسیر” برای سومین سال به کاروان شش هزار نفره شرکت کنندگان در مراسم «مارش میرا» پیوست.

راهپیمایی مارش میرا هرساله از روز هشتم ماه جولای آغاز و در روز یازدهم جولای با گردهمایی شرکت کنندگان در قبرستان پوتوچاری در نزدیکی سربرنیتسا و ادای دین به قربانیان و شهدای قتل عام خونین سربرنیتسا و همچنین دفن بقایای اجساد تفحص شده پایان می‌یابد.

مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتری نزوک به پوتوچاری که در زمان جنگ به «جاده نجات» معروف شده بود مسیری است که مردم تحت محاصره سربرنیتسا سعی داشتند با گذر از آن، خود را به مناطق تحت تسلط نیروهای ارتش بوسنی برسانند،هرچند بسیاری از آنها جان خود را در این مسیر از دست دادند. 

از این رو این مسیر در بین مردم بوسنی به «جاده مرگ» معروف است.

مسلمانان بوسنیایی و نیز شرکت کنندگانی از سراسر جهان هرساله با طی این مسیر یاد و خاطره شهدا و قربانیان قتل عام سربرنیتسا را گرامی می‌دارند.

در یازدهم ژولای سال ۱۹۹۵ میلادی شبه نظامیان صرب بوسنی بیش از ۸ هزار نفر از مردم سربرنیتسا و مناطق اطراف را قتل عام کردند. این در حالی است که این شهر از سوی سازمان ملل متحد به عنوان منطقه امن اعلام شده بود و نیروهای هلندی و کانادایی سازمان ملل برقراری امنیت و حفاظت از جان غیرنظامیان را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید