» اجتماعی » هدیه مادران شهدای بوسنی به ملت ایران +فیلم
اجتماعی

هدیه مادران شهدای بوسنی به ملت ایران +فیلم

۲۲ تیر ۹۸ 0۰7

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, چند سالی می‌شود که در ایام سالروز قتل عام خونین سربرنیتسا توسط صرب‌ها راهپیمایی بزرگ «مارش میرا»  برای گرامیداشت یاد شهدای این قتل عام بزرگ در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

هر ساله جمع کثیری از  مردم بوسنیایی و مردم دیگر کشورها از جمله ایران با حضور در این راهپیمایی سه روزه مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتری نزوک به پوتوچاری که در زمان جنگ به «جاده نجات» معروف شده بود, را پیموده و در پایان با حضور در قبرستان پوتوچاری و ادای احترام به شهدای این واقعه به راهپیمایی خود پایان می‌دهند.

امسال و در پایان برگزاری این مراسم مادر ۴ شهید بیگیج پارچه ای منتقش به ۴ گل به نماد ۴ شهیدش و یک گل ناقص به نماد نوه‌اش که در شکم مادرش به شهادت رسیده بود را به نیابت از مادران شهدای سربرنیتسا به تیم ایرانی حاضر در این راهپیمایی تحویل داد تا به ملت ایران هدیه شود.

 

 

برپایه این گزارش, در یازدهم ژولای سال ۱۹۹۵ میلادی شبه نظامیان صرب بوسنی بیش از ۸ هزار نفر از مردم سربرنیتسا و مناطق اطراف را قتل عام کردند. این در حالی است که این شهر از سوی سازمان ملل متحد به عنوان منطقه امن اعلام شده بود و نیروهای هلندی و کانادایی سازمان ملل برقراری امنیت و حفاظت از جان غیرنظامیان را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید