» اجتماعی » استقبال اردو زبان‌ها از «انسان ۲۵۰ ساله»/ ابراز تمایل گروه‌های خودجوش برای ترجمه کتاب
اجتماعی

استقبال اردو زبان‌ها از «انسان ۲۵۰ ساله»/ ابراز تمایل گروه‌های خودجوش برای ترجمه کتاب

۲۲ تیر ۹۸ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات صهـبا، برای بهرۀ بیشتر مخاطبان خود، از میان قریب  ۷۰۰ سخنرانیِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دربارۀ سیرۀ ائمه علیهم‌السلام، سه کتاب، برای سه دسته مخاطب، آماده و مجموعۀ این سه کتاب را «حلقات انسان ۲۵۰ ساله» نام‌گذاری کرده است. حلقه‌هایی که حول محور سیرۀ مبارزاتی و سیاسی ائمه برای تشکیل حکومت اسلامی، همدیگر را تکمیل می‌کنند.  

کتاب حلقۀ اول انسان ۲۵۰ ساله، مناسب مخاطبان نوجوان و دانش‌آموزان است که به زودی منتشر خواهد شد. کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ ساله، همان کتاب شناخته شده است که بیش از ۸۰ چاپ از آن انجام شده؛ کتابی مناسب برای عموم مردم، به‌خصوص جوانان. این کتاب مروری کلی دارد بر وقایع مهم دوران امامت هر امام و تبیین استراتژی هر امام در جریانِ مبارزۀ سیاسی ائمه علیهم‌السلام. 

کتاب حلقۀ سوم انسان۲۵۰ ساله که در سال جاری همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به چاپ رسید، کتابی است برای محققان و کسانی‌که علاقه‌مند آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با زندگی ائمه علیهم‌السلام هستند. در این کتاب مباحثی که در حلقۀ دوم به اختصار و به‌طور گذرا به آنها اشاره شده است، مفصلاً‌ شرح داده شده است. در تنظیم این کتاب از حدود ۲۶۰ سخنرانیِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های مختلف، به‌خصوص سخنرانی‌های ایشان در دهۀ ۵۰ شمسی استفاده شده است. در این کتاب استراتژی انسان۲۵۰ساله در قالب چهار دوران جریان امامت، مورد بررسی قرار گرفته است؛ بنابراین کتاب دارای چهار فصل اصلی، و یک فصلِ مباحث مقدماتی است. انتهای کتاب سه ضمیمه دارد، پی‌نوشت‌ها، نمودار وقایع چهار دورۀ امامت و نقشه‌ها. 

 

حلقه سوم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است. از سوی دیگر، همزمان با انتشار این اثر در ایران، برخی از گروه‌های خودجوش نیز برای ترجمه این اثر ابراز تمایل کرده و با انتشارات وارد مذاکره شده‌اند. قرار است این اثر به زبان‌های عربی و اردو ترجمه شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید