» اجتماعی » وداع با پیکر سرلشکر شهید حسین ادبیان بعد از ۳۸ سال+عکس و فیلم
اجتماعی

وداع با پیکر سرلشکر شهید حسین ادبیان بعد از ۳۸ سال+عکس و فیلم

۲۹ تیر ۹۸ 0۰13

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، خانواده و همرزمان امیر سرلشکر شهید حسین ادبیان بعد از گذشت ۳۸ سال از شهادتش با پیکر مطهر این شهید ارتشی ساعتی پیش در معراج شهدا دیدار کردند.

مراسم دیدار و وداع با پیکر فرمانده غیور ارتشی که در بازی دراز به شهادت رسیده است، عصر امروز شنبه ۲۹ تیرماه ۹۸ با مراسم تشریفات ارتش و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود. در این مراسم به غیر از خواهران، بستگان و همرزمان شهید در نیروی زمینی ارتش، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ دوم محمدرضا سلمانی معاون اجرایی نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند.

دو خواهر کوچکتر شهید ادبیان که از کرمانشاه برای دیدار برادر راهی معراج شده بودند، با پیکر شهید وداع کردند. پدر شهید ادبیان دار فانی را وداع گفته اما مادر او که در قید حیات است هنوز از بازگشت فرزندش بی خبر است با انتقال پیکر شهید به زادگاهش در کرمانشاه مارد بعد از ژذشت ۳۸ سال فراق فرزند برای نخستین بار با او دیدار می‌کند.

در جریان تفحص اخیر در ارتفاعات ۱۱۵۰ بازی دراز، پیکر مطهر امیرسرلشکر “شهید حسین ادبیان” از فرماندهان گمنام  و غیور ارتش قهرمان، پس از ۳۸سال کشف و شناسایی شد. مراسم استقبال از سرلشگر شهید حسین ادبیان روز یکشنبه ساعت ۱۹ توسط ارتش جمهوری اسلامی در محل پادگان لشکرک برگزار خواهد شد. پیکر مطهر شهید روز دوشنبه به زادگاهش در استان کرمانشاه منتقل خواهد شد. پیکر این شهید ۱۰ مرداد ماه ۹۸ همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) در استان کرمانشاه تشییع و خاکسپاری می‌شود.

 

 

شهید حسین ادبیان ۲۰ مرداد ۱۳۳۰ در روستای مرادحاصل از توابع شهرستان کرمانشاه به دنیا آمد. با درجه سرهنگ دومی در لشگر ۸۱ زرهی ارتش و در تیپ دوم، فرماندهی گردان ۱۶۶ را به عهده داشت و مدت ۱۲ ماه در جبهه ها حضور داشت. در ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۵۸ به عنوان فرمانده گروهان قرارگاه پشتیبانی  منطقه یک منصوب و بعد از آن به لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه منتقل شد و در اسفندماه سال ۵۸ به گردان تکاوران مالک اشتر (گردان ۱۶۶  تیپ ۲ زرهی) اعزام شد. در فاصله زمانی ۲۰ فروردین تا پنج اردیبهشت سال ۵۹ در سمت فرمانده گروه رزمی بهمن با کمال شجاعت تمامی ماموریت‌های رزمی را انجام داده.

 

 

به علت انجام رشادت در کردستان و رشادت‌های منطقه غرب به یک درجه ارشدیت مفتخر شد. اول اسفند سال ۵۹ با درجه سروانی به عنوان فرمانده گردان تکاوران مالک اشتر (گردان ۱۶۶ تیپ ۲ لشکر ۸۱ زرهی) منصوب شد و در تاریخ دوم فروردین ماه سال ۶۰ به درجه سرگردی نائل شد. سرانجام دوم اردیبهشت ۱۳۶۰ در منطقه سرپل ذهاب و در محل بازی دراز در حوالی ارتفاع ۱۱۵۰ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید