» اجتماعی » آیت‌الله مرتضی تهرانی، عالم ربّانی و معلم اخلاق
اجتماعی

آیت‌الله مرتضی تهرانی، عالم ربّانی و معلم اخلاق

۳۱ تیر ۹۸ 0۰4

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، چهارشنبه نوزدهم تیر مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مرتضی تهرانی برادر مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی از اساتید اخلاق و واعظان مطرح کشور با حضور پرشور مردم در مسجد میرزا موسی برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان روزهای نخست درگذشت این عالم پیامی را اینچنین صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأثر و تأسف اطلاع یافتم که عالم ربانی و معلم اخلاق آیت‌الله آقای حاج آقا مرتضی تهرانی رحمه‌الله‌علیه دار فانی را وداع گفته و ان‌شاءالله به مأمن رضای الهی در جوار مرقد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام بار یافته‌اند.

عمر بابرکت این فقیه عالیقدر و سالک الی الله سرشار از نورانیت و صفا و خدمت به دین و اخلاق بود و جمع زیادی از جوانان پاک‌نهاد و فاضل از سرچشمه‌ فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند گشته و در صراط مستقیم ثبات یافته‌اند.

این مصیبت را به خاندان گرامی و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به شاگردان و ارادتمندان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

اما امروز ۳۱ تیر پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر اساس بخش دوم پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، لوحی با عنوان «عالم ربانی و معلم اخلاق» را منتشر کرده است.

 

آیت‌الله شیخ مرتضی تهرانی از شاگردان امام خمینی(ره) بود. وی همچنین در دروس خارج فقه آیت‌الله حسین طباطبایی شرکت می‌کرد. ایشان قبل از انقلاب از فعالان نزدیک امام راحل(ره) محسوب می‌شد. نزدیکی آیت‌الله مرتضی تهرانی به امام خمینی(ره) به‌حدی بود که حتی پس از تبعید امام به نجف، ایشان را همراهی کرد و در درس خارج فقه امام(ره) شرکت کرد. آیت‌الله مرتضی تهرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سیاست کناره گرفت و از پذیرش پست حکومتی امتناع کرد، اما با این حال ایشان همواره به‌عنوان عالمی سیاسی شناخته می‌شد. حضور آیت‌الله ری‌شهری و محمدحسین رحیمیان در جلسات ایشان نشان‌دهنده این موضوع است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید