» اجتماعی » سربازان بحرینی امام(ره)؛ از شکنجه تا شهادت+فیلم
اجتماعی

سربازان بحرینی امام(ره)؛ از شکنجه تا شهادت+فیلم

۸ مرداد ۹۸ 0۰13

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مردم بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی اعتراضات مسالمت‌آمیز خود برای دستیابی به آزادی، عدالت و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان را آغاز کردند که با سرکوبگری شدید رژیم آل‌خلیفه روبه‌رو شد. رژیم حاکم بر این کشور از هیچ اقدام وحشیانه‌ای برای سرکوب آن‌ها دریغ نکرد و برای رویارویی با این انقلاب از بدترین شیوه‌ها از جمله کشتن معترضان و مجروح کردن آنها با استفاده از گلوله‌های ساچمه‌ای، بمب‌های گازی سمی، زندانی کردن شاخص‌ترین رهبران مخالفان، صدور احکام سنگین برای آنها، محاکمه پزشکان، اخراج کارکنان و کارگران و لغو تابعیت از مخالفان بهره گرفت، در این میان حمایت قدرت‌های غربی و برخی از قدرت‌های عربی از رژیم آل‌خلیفه مانع از آن شد که جوامع بین‌المللی جهت توقف نقض حقوق بشر در بحرین کار مثبتی انجام دهند.

آل‌خلیفه هر بار شماری از معترضان به رژیم آل‌خلیفه را به‌بهانه‎های واهی مانند اخلال امنیت و تلاش برای انجام اقدامات تروریستی اعدام می‎کند. ۵ مرداد ماه ۹۸ بود که جمعیت الوفاق بحرین خبر داد آل‌خلیفه دو جوان شیعه بحرینی به‌نام‌های احمد الملالی و علی العرب را اعدام کرده است. این دو جوان چه‌کسانی بودند؟

«احمد عیسی الملالی» (۲۴ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ساله) دو جوان بحرینی هستند که به‌اتهام قتل یک افسر وزارت کشور در سال ۲۰۱۷ اعدام شدند. مقامات بحرینی مدعی شدند که این دو جوان شیعی پس از اعتراف اعدام شدند، این در حالی است که جمعیت الوفاق بحرین گفته اعترافات دو جوان اعدام‌شده تحت شکنجه بوده است. شیخ عبدالله دقاق روحانی و استاد حوزه علمیه در شهر مقدس قم درباره این دو جوان گفته است: اخذ اعتراف از جوانان بحرینی با شکنجه‌های بسیار همراه بود؛ به‌ویژه شهید علی عرب که عناصر بحرینی ناخن‌های پایش را کشیدند.

وقتی خبر آمد که دو جوان دربند رژیم آل‌خلیفه اعدام شده‌اند، خانواده آنان با پوشیدن لباس سفید و پخش گل و شیرینی میان انبوه مردم بحرین، پیام عزت‌مداری شهدای اسلام را که در مظلومیت و دروغ فریبکارانه دشمنان به شهادت می‌رسند به تمامی دنیا مخابره کردند. لحظاتی از حال‌وهوای خانه شهید پس از اعدام توسط رژیم آل‌خلیفه در ادامه قابل مشاهده است:

 

 

 

مقامات مختلف از کشورهای مقاومت منطقه با ارسال پیام به خانواده‌های این شهیدان و محکوم کردن اقدام غیرانسانی رژیم آل‌خلیفه خواهان برخورد کشورهای اسلامی با این وقایع شدند. علی محمد العرب جوان ۲۵ساله‌ای که سه روز پیش اعدام شد، وصیت‌نامه منحصربه‌فردی نوشته که به‌خاطر شناخت او از امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، این روزها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. متن و تصویر این وصیت‌نامه به‌شرح زیر است:

«حکم اعدام را ابلاغ کرده‌اند هر لحظه ممکن است اجرا شود و من از خداوند عزوجل می‌خواهم که شهادت در راهش را نصیبم کند که شیرین‌تر از آن نیست. برادران ایمانی و مردم (بحرین) بزرگوار، سفارش می‌کنم به سیره سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع) و شهدا، و وصیت وداعم را آن‌گونه می‌گویم که امام خمینی(رض) فرمود: با قلبی آرام و ضمیری امیدوار به فضل الهی از خدمت مردم مرخص، به خانه ابدی سفر می‌کنم. برادر شما، علی العرب».

غرب منامه روز شنبه شاهد اعتراضات مردم معترض به اعدام دو جوان شیعی این کشور بود که با ورود نیروهای امنیتی این کشور به خشونت و درگیری کشیده شد و نظامیان بحرینی برای متفرق کردن معترضان گاز اشک‌آور شلیک کردند. «محمد ابراهیم المقداد» جوان بحرینی در جریان سرکوب تظاهرات مردمی در منطقه «البلاد القدیم» به‌ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان باخت.

تصاویری از اعتراض مردم به اعدام دو جوان بی‌گناه بحرینی در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/+

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید