» اجتماعی » هدیه رهبر انقلاب به خانواده شهید افغانستانی +عکس
اجتماعی

هدیه رهبر انقلاب به خانواده شهید افغانستانی +عکس

۱۲ مرداد ۹۸ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم اولین سالگرد شهادت شهید دکتر سید محمدعلی شاه گردیزی از شهدای شاخص افغانستانی شب گذشته (جمعه یازدهم مرداد) با حضور جمع کثیری از مردم در مجتمع شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم فرزند شهید موسوی در سخنانی با بیان خاطراتی از مجاهدات‌های پدر شهیدش، گمشده پدرش را شهادت عنوان کرد و گفت که او ۴۰ روز برای شهادتش راز و نیاز می‌کرد و برای شهادت آمادگی داشت.

او گفت که یک عمر مجاهدت و دوندگی خستگی جسمی و روحی برای آدم به ارمغان می آورد و ما بعد از آخرین زیارت مزار پدرم در شهر گردیز یک آرامشی پیدا کردیم و خوشحال شدیم بعد از شهادتش به آرامش رسید.

فرزند شهید موسوی گفت با بیان اینکه هر مرگی غیر از شهادت برای پدرم حیف بود، گفت که پدرم روز شهادتش سه مرتبه غسل جمعه کرد و پاک مطهر در روز جمعه و بعد از اقامه نماز جمعه به دیدار معبودش شتافت.

قدم برداشتن برای رضای خدا و وقف کردن زندگی اش برای رضای خدا از دیگر ویژگی‌هایی بود که فرزند شهید موسوی از پدرش عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز نیز در ادامه این مراسم در سخنانی با بیان اینکه ما اینجا جمع شدیم تا مجلس فتحی برگزار کنیم و ذکر فتوحاتی از شهید را داشته باشیم، گفت  که دکتر سیدمحمدعلی شاه موسوی گردیری یک پدیده است و باید در آن تعمق کرد. این مجلس غبطه و کشف و معرفی شهیدی است که تازه متولد شده است و این مجلس آغاز معرفی یک الگوی جهانی که می شود به مشتاقان حقیقت معرفی کرد.

وی اداکه داد: ما اگر امام خمینی (ره) را نشناسیم شهید موسوی را نمی توانیم بشناسیم و برای شناخت این الگوی بزرگ نیازمند بازگشت به تاریخ اهل بیت(ع) هستیم.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه امام(ره) الگویی به ما برای شهدا داد، گفت که امام(ره) سی سال گذشته فرمودند که “ما در حساس ترین نقطه تاریخ به سر می بریم و با اطمینان می گویم اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد” و امروز این کلام امام(ره) به وضوح قابل مشاهده است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: هرکس امام(ره) را می‌شناخت و او را می‌دید و روح جدیدی در او دمیده می شد مثل دکتر سیدمحمدعلی شاه گردیزی و دیگر مسلمانان جهان که روح جدیدی در آنها برای قدم گذاشتن در مسیر حق دمیده شد.

وی با بیان اینکه عظمت امام خمینی(ره) باید برای مردم جهان کشف شود تا عظمت افرادی مثل شهید دکتر سید محمدعلی شاه گردیزی کشف شود، گفت که امام خمینی(ره) یک ماه قبل از رحلتشان گفتند این انقلاب محدود به ایران نیست و نگاه را به آینده بدوزید، اکنون آثار خون شهیدان بین الملل کار را به جایی رساند وقتی یک پرنده تیز پا توسط رزمندگان دلیر سرنگون شد رییس جمهور آمریکا در برابر ایران کرنش کرد و از ایران بابت سرنگون نکردن هواپیمای دیگرشان تشکر کرد.

حجت الاسلام حاجتی در خاتمه سخنانش گفت که امروز یک رنسانس در تاریخ در حال شکل گیری هست چرا چون که امروز علم زرد فاطمیون افغانستان در مزرهای فلسطین اشغالی است و اولین شهید مدافع حرم یک جوان ۱۶ ساله فاطمیون بود که تروریست ها سرش را بریدند.

محمد سرور رجایی از نویسندگان و فعالان فرهنگی افغانستانی نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که در ابتدای سخنانش به آشنایی به شهید موسوی اشاره کرد و  گفت که  توفیق نصیب بنده شد که از ۱۲ سال پیش با این بزرگوار آشنا شوم و شاگرد ایشان باشم.

رجایی وحدت پذیری و شجاع بودن یکی از ویژگی‌های شهید برشمرد و گفت که او در دوران زندانی اش توسط آمریکایی ها  چنان عمل کرد که در برابر سربازان گوانتامو ترس را به زانو درآرود و به آنها ترس را القا کند.

وی با بیان اینکه نزدیک به بیست ساعت مصاحبه داشتم، گفت: شهید موسوی همیشه می گفت بخشی از شکنجه هایی که توسط آمریکایی ها متحمل شده ام را به خاطر خانواده و دوستانم به زبان نیاوردم.

این نویسنده افغانستانی تصریح کرد: نترسی شهید موسوی باید در جبهه بین المللی انقلاب  معرفی شود چرا که او در طول فعالیت های جهادی اش محور وحدت و شجاعت بوده است.

رجایی با اشاره به اینکه ما دکتر موسوی را نشناختیم و باید خانواده و دوستان او ایشان را بشناسانند، گفت: فعالیت های فرهنگی شهید موسوی موجب محبوب القلوب شدن او در میان تمام اقشار مردم در گردیز شده بود.

وحید جلیلی مسئول دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز به عنوان آخرین سخنران در سخنانی گفت که شهید موسوی یکی از الگوهای برجسته برای همه فعالان انقلابی هست که می خواهند ذیل پرچم اسلام ناب فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: او فردی جامع بین مبازره و آرمان خواهی و اخلاق بود و تواضعی که این شهید داشت. دکتر موسوی مثل چمران در ایران بود و جامع بین علم و تخصص و اخلاق بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان سید عبدالخالق رسولی، سید سجاد رسولی، قاری سیدعلی، شهیدان حیدری، سید جان علی، حجت الاسلام موسوی، قاری سید مرتضی و سید احمد از شهدای حادثه تروریستی مسجد صاحب الزیمان دگردیز تجلیل به عمل آمد و قرآن هدیه رهبر معظم انقلاب توسط پدر شهید مصطفی احمدی روشن به خانواده شهید موسوی گردیزی اهدا شد.

برپایه این گزارش، شهید موسوی گردیزی در سال ۱۳۳۸ در مرکز ولایت پکتیا متولد شد و رشته پزشکی را در دانشگاههای کابل و تهران گذارند.وی در سال ۱۳۵۶ به مجاهدین پیوست و جبهه مقاومت در برابر شوروی‌ها در شهر گردیز را بنا کرد که در جریان سالهای مبارزه‌اش به عنوان فرمانده مجاهدین جبهه مرکزی گردیز دوبار زخمی شد.

شهید موسوی گردیزی در ایران نیز با حضور در دفاع مقدس بویژه عملیات والفجر دوران مجاهدت خود را تکمیل کرد. وی اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۱ به افغانستان بازگشت و با نامزدی در انتخابات پارلمانی افغانستان به عنوان نماینده مردم پکتیا در پارلمانی این کشور تعیین شد.

مرداد ماه سال ۱۳۸۲ نیروهای آمریکایی با یورش به محل زندگی شهید موسوی گردیزی، وی را بازداشت کردند و به گوانتانامو منتقل کردند که نزدیک به ۴ سال در آنجا زندانی بود.

وی نهایتا در دوازدهم مرداد ماه سالجاری هنگام ادای نماز در مسجد امام زمان (عج) در شهر گردیز هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفته و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید