» اجتماعی » خلاء نقشه راه در فرهنگ و هنر کشور
اجتماعی

خلاء نقشه راه در فرهنگ و هنر کشور

۱۷ مرداد ۹۸ 0۰8

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، نشست تخصصی مسئولین سازمان بسیج هنرمندان با حضور رئیس و مدیران سازمان بسیج هنرمندان کشور طی سه روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

غلامرضا منتظری عضو هیئت علمی دانشگاه و مسئول سازمان بسیج اساتید در حاشیه این نشست در خصوص نقش انجمن ها اظهار داشت: ثمره وجود انجمن‌ها تولید فن، علم و یک محصول هنری و ادبی است؛ بطوری که با شکل گیری انجمن‌ها زمینه رشد استعدادها فراهم می‌شود.

وی مزیت دیگر انجمن‌ها را تبادل تجارب دانست و افزود: تشکل‌های فرهنگی، ادبی و هنری سبب می‌شود جوانان با شور وارد عرصه شوند و اسباب تقویت و خودباوری را فراهم می‌کند و از طرفی سبب انسجام و تقویت مجموعه‌های هنری و ادبی می‌شود.

 عضو هیئت علمی دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان داشت: انقلاب اسلامی نیازمند توسعه انجمن‌هاست و وجود آن در سازمان بسیج هنرمندان بر شکوه آن می‌افزاید.

وی نسبت به کادرسازی در سازمان به عنوان یک ماموریت بزرگ تاکید کرد و گفت: این یک خلاء جدی و یک ضرورت کلیدی است که خانواده‌ها با وارد کردن فرزندان خود به عرصه هنر و شناسایی استعداد آنان می توانند تا حد زیادی این خلا را جبران کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گرگان گفت: جشنواره های هنری ادبی بهانه‌ای است برای رسیدن به بها؛ اگر جشنواره ها با هدف صرفا تقدیر و تجلیل باشد کافی نیست ولی اگر رویکرد آموزشی داشته باشد و اسباب دانایی و توانایی را فراهم کند بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان  برای رسیدن به اهداف خود در ابتدا باید نقشه راه  داشته باشد و سپس برای رسیدن به آن پله‌ها را طی کند اما متاسفانه نداشتن نقشه راه یک خلا در کل فرهنگ و هنر کشور است.

منتظری  در پایان تولیدات با کیفیت را از دیگر فاکتورهای سازمان برای رسیدن به اهداف خود دانست و گفت: تولیدات هنری تاثیرگذار و جذاب، اعتماد اجتماعی در سازمان ایجاد می‌کند و سبب جذب افراد زیادی به سازمان می‌شود.

نشست تخصصی مسئولین سازمان بسیج هنرمندان با محوریت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه هنر و نقش سازمان بسیج هنرمندان کشور در تحقق تمدن نوین اسلامی و شبکه سازی و جبهه سازی هنرمندان بسیجی و همچنین با هدف تربیت هنرمند تراز انقلاب اسلامی از ۱۵ تا ۱۷ مردادماه در مشهد مقدس شروع در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید