» اجتماعی » دو خبر از سینمای غرب: تیزر بازسازی انیمیشن بانو و ولگرد/ جنگ‌های ستاره‌ای آخرالزمانی می‌شود
اجتماعی

دو خبر از سینمای غرب: تیزر بازسازی انیمیشن بانو و ولگرد/ جنگ‌های ستاره‌ای آخرالزمانی می‌شود

۲ شهریور ۹۸ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از هالیوود ریپورتر در ادامه روند بازسازی انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی که با موفقیت‌های زیادی در اکران و رسانه‌ها مواجه شد، این بار تیزر یکی دیگر از خاطره‌انگیز‌ترین کارتون‌های دیزنی در سال‌های دور یعنی کارتون LADY AND TRAMP منتشر شد.

نسخه اصلی این کارتون در سال ۱۹۵۵ توسط دیزنی و به کارگردانی Clyde Geronimi ساخته شد. بودجه این کارتون در زمان خودش ۴ میلیون دلار بود و توانست بیش از ۹۳ میلیون دلار فروش کند. حالا این کارتون مجددا توسط همین کمپانی به کارگردانی  Charlie Bean و به صورت LIVE-ACTION بازسازی شده است. این کارگردان انیمیشن «لگو نینجا» را نیز در کارنامه خود دارد.

در این اثر تسا تامپسون در نقش لیدی و جاستین ثرو در نقش ولگرد به صدا پردازی پرداخته است.

خبر دیگر انتشار تیزر نسخه سریالی از مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای در قالب یک همکاری مشترک میان دیزنی و لوکاس فیلم با نام The Mandalorian است. این سریال که توسط دیزنی پلاس قرار است پخش شود داستان یکی از تفنگداران است که به دور از جمهوری و بعد از سقوط امپراطوری در حال سفر و انتقام‌جویی است. حال و هوایی شبیه به فیلم «کتاب الای» آخرالزمانی و پسارستاخیزی!

مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای در تمام این سال‌ها میراث دار فرهنگ و جهان بینی آمریکایی و در هر دوره وابسته به نگرش‌های گوناگون سیاسی و دیپلماسی بوده است. در دوره‌ای طرفدار جنگ و در زمان دیگری ضدجنگ است. اینبار باید دید که این سریال که اولین اثر مشترک از دیزنی و لوکاس فیلم درباره جنگ‌های ستاره‌ای است چه نوع نگاهی خواهد داشت؟

لازم بذکر است بودجه ساخت این سریال ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

هریسون فورد در نسخه‌های قدیمی جنگ‌های ستاره‌ای

نکته جالب درباره این دو خبر این است که هر دوی این آثار به دنباله ادامه ساخت و پرداخت آثار سینمایی هالیوود بعد از گذشت نزدیک به ۷۰ سال است. چراکه هم کارتون بانو و لگرد به روزهای دهه ۵۰  و جنگ‌های ستاره‌ای نیز به روزهای دهه ۷۰ در قرن بیستم برمی‌گردد و از آن روزها زمان زیادی می‌گذرد. هنوز سینمای غرب در این میان فقط به دنبال ساخت آثاری جدید با ایده‌هایی کاملا نو نیست، بلکه از ظرفیت بالای آثار تولیدی خود در سال‌های شکوه‌مند و طلایی‌اش هنوز در حال بهره‌مندی است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید