» اجتماعی » داستان هیجان‌انگیز یک دختر خجالتی در قطب جنوب
اجتماعی

داستان هیجان‌انگیز یک دختر خجالتی در قطب جنوب

۹ شهریور ۹۸ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات پیدایش که تاکنون عناوین متعددی در حوزه ادبیات انگلیس برای نوجوانان ترجمه و منتشر کرده، این‌بار «تاریکی روشن»، اثر جرالدین مک‌کارین را به مخاطبان عرضه کرده است. کتاب داستان دختری به نام سایمون سیم است که پس از درگذشت پدرش، تحت سرپرستی ویکتور، عموی خود به قطب جنوب سفر می‌کند، اما علاقه سیم به قطب جنوب زیر سایه اشتیاق جنون‌‌آمیز عمو ویکتورش قرار می‌گیرد و این سفر، به کشاکشی برای زنده ماندن تبدیل می‌شود.

«تاریکی روشن» ابتدا قرار بود با عنوان «پیاده‌روی دریا» منتشر شود که داستانش در قطب شمال و جایی بین ایالات متحده آمریکا و روسیه که فضای جامد و یخ‌زده آن می‌تواند پلی بین دو قاره باشد، رخ می‌داد اما نویسنده با تجدیدنظر در شخصیت اصلی داستان، «تاریکی روشن» را خلق کرد؛ حالا این‌بار شخصیتی خلق شده است که به اکثر دختران شباهت دارد، حتی به خود نویسنده. 

مک‌کارین که خود در نوجوانی کم‌رو و به قول خودش «زبان‌بسته» بود، این‌بار نیز شخصیتی خلق می‌کند که رنگی از خصوصیات خود در دوران نوجوانی دارد: خجالتی و عاشق. او پیش از اینکه کتاب را به چاپ برساند، طبق عادت معمول، آن را برای مطالعه به دست برخی از نزدیکان از جمله دختر خود داد و پس از دریافت بازخورد مثبت اقدام به چاپ این کتاب کرد. برخی از مخاطبان کتاب معتقدند که نویسنده توانسته به خوبی از پس به تصویر کشیدن مشکلات یک دختر خجالتی در این اثر برآید.

نشر پیدایش کتاب حاضر را با ترجمه فرمهر امیردوست در شمارگان هزار نسخه و به قیمت ۵۷ هزار تومان به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید