» اجتماعی » چرا مردمی که پیامبر(ص) هدایت کرد اینقدر زود برگشتند؟ + صوت
اجتماعی

چرا مردمی که پیامبر(ص) هدایت کرد اینقدر زود برگشتند؟ + صوت

۱۱ شهریور ۹۸ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام حامد کاشانی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و محقق تاریخ اسلام در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) در هیئت حضرت عبدالله بن الحسن (ع) گفت: امام حسین (ع) امام الأحرار است، آن حضرت بند را از گردن انسانیت و دین باز کرد و دینِ اسیر شده و بشریت را نجات داد و راه را برای هر کسی که بخواهد هدایت شود هموار کرد. امام حسین (ع) حق بزرگی بر تمام عالم دارد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) صاحب عزاست و امیدورام وقتی وارد جلسه عزاداری می‌شویم، نیت‌مان عرض تسلیت خدمت ایشان باشد، این تذکری نیاز دارد؛ صاحب عزای اصلی امام عصر هر زمان است، اما برای حضرت زهرا (س) اینطور نیست و محدود به ماه محرم و صفر نمی‌شود بلکه هزار و چهارصد سال است که از ملکوت صدای حزن و اندوه ایشان برای شهادت فرزندشان امام حسین (ع) به گوش می‌رسد. اگر کسی از این داغ بمیرد کاری نکرده است.

این استاد دانشگاه افزود: ما هیچ افراطی در عزاداری نداریم، اگر داشته باشیم پس باید به حضرت زهرا (س) بگوییم شما هزار و چهارصد سال است که برای امام حسین (ع) عزادارید نه تنها در محرم و صفر بلکه در طول سال و در ملکوت که امام صادق (ع) فرمود این رفتار مادرمان عرش را به لرزه در می‌آورد. قلب فاطمه زهرا (س) فوق عرش است.

حجت‌الاسلام کاشانی با بیان اینکه تنها خط قرمز عزاداری مرتکب حرام شدن است، گفت: تنها چیزی که امید به ما بیش از چیزهای دیگر است برای اینکه عمر محدود زندگی ما را به آن عمر نامحدود در سرای دیگر متصل کند، رضایت قلبی حضرت صدیقه طاهره (س) است چراکه بدین وسیله مورد توجه و نظر ویژه سایر ائمه اطهار (ع) نیز قرار می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه چرا مردمی که پیامبر (ص) آنان را هدایت کرد اینقدر زود برگشتند، گفت: برخی از مردم مدینه معرفت کافی در قبال رسول خدا (ص) نداشتند و حتی در جنگ از ترس دشمن فرار می‌کردند، لذا پیامبر به ایجاد انگیزه در میان آنان پرداخت و با روش‌های مختلف سعی کرد آنان را با خود همراه کند.

ادامه سخنان حجت‌الاسلام کاشانی را در ادامه بشنوید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید