» اجتماعی » معرفی کتاب در «حیات حسینی»
اجتماعی

معرفی کتاب در «حیات حسینی»

۱۱ شهریور ۹۸ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی مجموعه کتابشهر ایران، این مجموعه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و چند مرکز فرهنگی دیگر، همزمان با فرارسیدن ماه محرم نمایشگاه کتاب را در هیأت‌های مذهبی سراسر کشور برگزار می‌کند. این نمایشگاه که با عنوان «حیات حسینی؛ سفیران حسینی» برگزار می‌‌شود، تلاش دارد تا با معرفی شش اثر ویژه و ۵۰ عنوان کتاب برتر در حوزه خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مخاطب را با این آثار آشنا کند.

تمامی آثار این نمایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در ادامه معرفی تعدادی از این آثار منتشر می‌شود:

ضیافت بلا به قلم سید محمدمهدی میرباقری

مومن در سلامتی توفیق عبادت دارد و از آن بهره‌مند می‌شود، اما در بیماری و بلایات خداوند عبادت‌هایی را برای او ثبت می‌کند که قابل تصور نیست. بلاها چند گونه‌اند. گاهی بلاها کفاره گناهان هستند که معمولا در افراد معمولی مصداق دارد اما بلا برای اولیای خدا باعث ترفیع درجه است، مانند بلایی که برای سیدالشهدا(ع) پیش آمد، این بلاها برای مومن، رحمت و ابزار سیر و سلوک است. امام برای کافر تماماً عقوبت محسوب می‌شود.

مهم‌ترین وسیله‌ی سلوک، توجه به بلای اولیای خدا و به ویژه اعظم بلاها و ابتلائات، یعنی مصیبت سیدالشهدا(ع) است، مصیبتی که در حقیقت ابتلای رسول الله (ص) است. این ابتلا، اعظم وسائل سلوک به سمت خدای متعال و محور تهذیب همه‌ی جوامع و همه‌ی تاریخ است. حتی انبیای اولوالعزم علیهم‌السلام نیز از این ابتلا بهره برده و به واسطه ‌ی آن رشد کرده‌اند.

کتاب ضیافت بلا تنظیم متن سخنرانی‌های آیت الله میرباقری درباره مقایسه ارکان و مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین(ع) است که در سال ۱۳۷۷ ارائه شده استو مباحثی مانند «عزم و تصمیم انتخاب معبود»، «محاسبه»، «توبه» و «رجوع الی الله»، «سلام به ولی خدا» و «علت عقب ماندن افراد مختلف از قافله عاشورا» را بررسی کرده است.

این اثر در ۲۰۸ صفحه توسط نشر تمدن نوین چاپ و با قیمت ۱۶ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

۶۰ پرسش اعتقادی به قلم سیدرضا طباطبایی

چرا خدا رو نمی‌بینم؟ خدا کیه؟ خدا کجاست؟ خدا از چه وقت بوده؟ اندازه خدا چقدره؟ پدر و مادر خدا کیه؟ خونه خدا کجاست؟ چرا خدا بعضی از حاجت‌هامون رو نمی‌ده؟ خدا زنه یا مرده؟ خدا غذا چی می‌خوره؟ آیا خدا ما رو دوست داره؟ خدا چه شکلیه؟ توحید که از اصول دینه، یعنی چی؟ بدن خدا مثل ماست؟ مگه خدا تو آسمونه؟ هدف خدا از آفریدن ما چی بود؟ چرا باید از خدا بترسیم؟ چرا خدا مادربزرگ رو خوب نمی‌کنه؟ چرا خدا بابابزرگ رو از ما گرفت؟ اگه نماز نخونیم، چی می‌شه؟ چرا خداوند بعضی‌ها رو ناقص به دنیا میاره؟ چرا خدا بعضی‌ها رو به جهنم می بره؟ وقتی می‌میریم کجا می‌ریم؟ خدا چرا شیطون رو آفرید؟

این پرسش‌ها، پرسش‌هایی ست که هر پدر و مادری با آن مواجه هست و شاید برای آن پاسخی نداشته باشد و یا اگر دارد توان بیان به زبان ساده و کودکانه آن پاسخ برای‌شان مقدور نیست. سید رضا طباطبایی در کتاب “شصت پرسش اعتقادی” با بیانی ساده و کودکانه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

کتاب “شصت پرسش اعتقادی” به قلم سید رضا طباطبایی در ۲۳۰ صفحه و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و با قیمت ۲۵ هزار تومان به بازار نشر عرضه و تاکنون دوازده نوبت تجدید چاپ شده است.

برشی از کتاب:

کودکان سطح اول برای فهم پاسخ پرسش‌هایشان نیازمند نمونه عینی هستند. مثال‌هایی که بتواند آنها را حس کنند. در این جا و در پاسخ به این پرسش کافی است برای کودک توضیح بدهیم که خیلی چیزها هستند که ما نمی‌توانیم آنها را با چشم‌هایمان ببینیم، مثل هوا، صدا، بو و یا فکر آدم ها.

چه جوری خدارو ببینم؟ خدا رو نمیشه با چشم دید.چرا؟ چون خدای بزرگ مثل ما یا چیزای دیگه نیست که بشه با چشم اونو دید. البته ما خیلی چیزا رو با چشمامون نمی‌بینیم مثلا اون پرده چرا تکون می‌خوره؟ چون باد بهش می‌خوره. آیا باد کولر رو می‌تونی ببینی؟ نه. آفرین، درسته، ما باد رو نمی‌تونیم با چشم ببینیم ولی بادی وجود داره که پرده رو حرکت می‌ده. اگه باد بهش نمی‌خورد که حرکت نمی‌کرد درسته؟بله. پس باد هست ولی ما نمی‌توانیم اونو با چشم ببینیم. خیلی چیزای دیگه هم هست که وجود دارن ولی دیده نمی‌شن ….خدا هم با چشم دیده نمی‌شه البته درسته که خدا هم با چشم دیده نمی‌شه، ولی با همه چیز فرق داره یعنی خدا مثل باد و بو نیست. این مثال‌ها رو برات گفتم تا فقط ذهنت رو کمی روشن تر کنم. ایشالّا وقتی بزرگتر بشی و چیزای بیشتری یاد بگیری، پاسخ سوالت رو بهتر می‌فهمی.

سرّ دلبران به قلم دکتر امیرحسین بانکی‌پور فرد

داشتن یک زندگی موفق بعد از گذشت چندین سال از ازدواج، تنها با فراگیری تکنیک میسر است. تکنیک‌هایی که با بررسی موضوعات و چالش‌های پیش روی یک زوج بتواند راهکارهای مناسب به آنها ارائه بدهد. همه ما خواستار خانواده‌ای شیرین و پویا هستیم که بخشی از این هدف با انتخاب همسر و تشکیل صحیح و مناسب خانواده و بخش مهمتر آن با تحکیم خانواده و اموری که بعد از تشکیل این نهاد مقدس باید به آن مبادرت ورزید، تحقق می‌یابد. پس برای درک شیرینی در زندگی ناگزیر باید این تکنیک‌ها را فرا گرفت. لزوم فراگیری این تکنیک‌ها خارج از بعد فردی از جهت اجتماعی نیز حائز اهمیت است چرا که خانواده سلول بنیادی و حقیقی پیکر جامعه است که سلامت آن سلامت روحی و رشد فکری جامعه را در پی دارد.

امیرحسین بانکی‌پورفرد در کتاب “سرّ دلبران” به مرور عوامل آرامش بخش و نشاط آفرین در خانواده پرداخته است. کتاب “سرّ دلبران” به قلم دکتر امیرحسین بانکی‌پورفرد در ۲۷۰ صفحه در شمارگان ۲۰۰۰ جلد توسط نشرحدیث راه عشق چاپ و با قیمت ۲۴ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است. تاکنون ۱۶ چاپ از این کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

پدری به نام حسین به قلم محمد صحتی سردورودی، «آب هرگز نمی‌میرد» به کوشش حمید حسام و « تربیت دینی کودک» به قلم آیت‌الله حائری شیرازی از دیگر آثار برتر این مجموعه است که انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید