» اجتماعی » صحیفه‌ نام شیعیان چیست و کجاست + صوت
اجتماعی

صحیفه‌ نام شیعیان چیست و کجاست + صوت

۱۳ شهریور ۹۸ 0۰1

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان مفسر و مترجم قرآن کریم در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) در حسینیه هدایت گفت: مقام نبوت که در ابتدای خلقت نبّی و ولیّ در وجود نوری آنان ظهور کرد، عرصه همه کمالات و ارزش‌ها بود. نه اینکه خداوند در صبح ۴۰ سالگی پیغمبر (ص) و در صبح بلوغ اهل‌بیت (ع) این مجموعه ارزش‌ها و کمالات را به آنها عطا کرده باشد بلکه این موضوع همراه با خلقت نوری اهل‌بیت در آنها قرار داده شد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمود: «کُنتُ نَبی و آدم بین الماءِ و الطینِ» وقتی که آدم (ع) گِل بود، من پیغمبر بودم. کمالات و ارزش‌ها هم با مقام نبوت همراه بود، نه اینکه خدا نبوت را عطا کند و بعد ارزش‌ها را به دنبال آن مقام عطا کند.

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: روزی امام صادق (ع) به یکی از شیعیان فرمود: شما شیعیان واقعی ما آیا می‌دانید در قیامت کجا قرار دارید؟ عرض کرد نه آقا، حضرت فرمود: هر جا خدا ما را ببرد ـ که اسم آنجا رفیق اعلی است ـ شما هم که پیوند به ولایت نوری ما دارید، پیش ما هستید.

این استاد اخلاق با اشاره به روایتی درباره ذکر نام شیعیان در صحیفه امام (ع) خاطرنشان کرد: حُذَیفه بن یمان می‌گوید: وقتی از عراق قصد کوچ به مدینه را داشتیم، در مسیر دیدم امام حسن مجتبی (ع) از شتری بسیار مواظبت می‌کردند، این باعث تعجبم شد، به حضرت عرض کردم آقاجان! طلایی، نقره‌ای بار این شتر کردید؟ فرمود نه، چطور؟ عرض کردم: شما خیلی از این شتر مواظبت می‌کنید، علت چیست؟ فرمود چون با ما هستی به تو می‌گویم، صحیفه‌ای در بار این شتر است ـ البته ما کیفیت آن صحیفه را نمی‌دانیم چیست ـ که در آن نام تمام شیعیان تا قیامت نوشته شده است، آن صحیفه اکنون نزد امام زمان (عج) است. عرض کرد: آیا ما که امام و ولیّ نیستیم می‌توانیم این صحیفه را ببینیم، فرمود: روزی نزدم بیا که کسی پیشم نباشد، روزی به خانه حضرت رفت و …

ادامه سخنان شیخ حسین انصاریان را در فایل صوتی بشنوید.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید