» اجتماعی » لقمه نانی که "زُهیر" از خوردنش عاجز ماند+صوت
اجتماعی

لقمه نانی که "زُهیر" از خوردنش عاجز ماند+صوت

۱۶ شهریور ۹۸ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اولین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم که قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان حضور داشتند، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنرانی و آقایان اسلامی‌فر، ارضی و بنی‌فاطمه بر مصائب حضرت سیدالشهداء (ع) مرثیه‌سرایی کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی در این مراسم گفت: بنای انبیاء (ع) آشتی دادن مردم با خدا، رفع حجاب‌ها از دل‌های غبار گرفته، وصل کردن دل‌های قطع شده به خدا و تبدیل ظلمات به نور بوده است. انبیاء (ع) آمدند تا بشر را از اهریمن درون نجات بدهد تا در دنیا انسانی و با ارزش زندگی کند و در مسیر نور باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در حکومت حضرت رسول (ص)، منافقین و نفوذی‌ها حضور داشتند و پیغمبر آزار بودند، خواسته‌های پیغمبر اجرا نشد، وصیت پیغمبر نوشته نشد و حتی برخی‌ ایشان را با ناسزا بدرقه کردند، تنها منظومه‌ای که قبل از حکومت حضرت حجت (عج) حکومتی است که در مهربانی و رأفت به مومنین حریص بوده، امام حسین (ع) بوده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر قیام امام حسین (ع) هیچ محصولی نداشت؛ مگر نجات زهیر به «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً» عمل شده بود. وقتی فرستاده امام حسین (ع) نزد زهیر آمد، گفت: امام حسین (ع) می‌خواهد با شما دیدار کند، او لقمه نانی در دست داشت، برخی می‌گویند آن لقمه را بالا آورد اما دستش لرزید و افتاد. همسرش گفت: زهیر می‌خواهی چه کنی؟ پسر پیغمبر به سوی تو فرستاده، برو حرفش را بشنو. ناچار شد و از روی رغبت به سوی امام نرفت بلکه با تحریک همسرش به خیمه امام رفت، ملاقات با امام حسین او را عوض کرد، او نگفت که سیدالشهداء با من حرف زد و برای من سخنرانی کرد بلکه صرف همین ملاقات و با یک نگاه امام (ع) تحولی بزرگ در او ایجاد شد.

ادامه سخنان حجت‌الاسلام صدیقی را در فایل صوتی زیر بشنوید.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید