» اجتماعی » ویدئویی از عزاداری کودکان نیجریه‌ای
اجتماعی

ویدئویی از عزاداری کودکان نیجریه‌ای

۱۸ شهریور ۹۸ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مکتب امام حسین(ع) و عاشورا متعلق به یک ملت و یا سرزمین خاص نیست بلکه نوری‌ست که در تمام زمان‌ها و مکان‌ها قلب‌های پاک‌طینتان عالم را مورد تحول قرار می‌دهد.حضور گسترده مردم دنیا با هر دین و مذهبی و بدون توجه به اختلافات مذهبی و قومیتی و با یک هدف و مقصد واحد در ایام اربعین حسینی، شاهدی بر این ماجراست که نویدبخش رویدادی بسیار عظیم در پهنه عالم است، رویدادی که تاکنون دارای سابقه تاریخی نبود.

بنابراین در یک کلام می‌توان گفت عشق و محبت به سید و سالار شهیدان مرز جغرافیای خاصی نمی‌شناسد بلکه انسان‌های پاکی را می‌شناسد که از ظلم و ستم خسته شده و به دنبال مأمن و پناهگاهی معنوی، روح‌افزا و امیدبخش هستند تا جان‌های خسته خود را در پرتو جاذبه این محبت تقویت کنند. شیعیان نیجریه از جمله این گروه‌های مظلوم هستند.

  کشور نیجریه با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ میلیون نفر در غرب آفریقا واقع شده است. این کشور از مجموعه ۳۶ ایالت و یک منطقه حکومت فدرال مرکزی تشکیل شده‌ است.  شیعیان نیجریه در شهرهای لاگوس، زاریا و کانو سکونت دارند که کانون فعالیت آنها در “حسینیه بقیه‌الله” شهر زاریاست. تاکنون به رغم تبلیغات منفی و بد رفتاری‌های فرقه‌های ضدّ شیعی، بالغ بر ۷ میلیون نفر در این کشور به این مذهب گرویده‌اند. شاید هیچ آینده‌پژوهی در چند دهه گذشته نمی‌توانست رشد بی نظیر شیعیان نیجریه را پیش‌بینی کند؛ شیعیانی که جمعیت آن‌ها در ابتدا تنها ۵۰۰ نفر بود، با رهبری «شیخ ابراهیم زکزاکی» با رشدی ۱۴ هزار برابری توانسته‌اند تعداد خود را به بیش از هفت میلیون برسانند.

این اتفاق برای نیروهای ضد شیعی نیجریه و ارتش آنها رویدادی نامبارک است، لذا هربار شاهد حملاتی سرکوبگرایانه علیه شیعیان این سرزمین هستیم.  یکی از خدعه‌های جریان‌های صهیونیستی در غرب آفریقا، جهت ایجاد فضایی نا آرام در مناطق مسلمان‌نشین، مطرح کردن گروه شیعی «حرکت اسلامی» به‌عنوان گروهی تروریستی است. دولت با طراحی حملات روز قدس، در پی آن بود که حرکت اسلامی را وارد رویارویی مستقیم با خود کند که در این راه و تحریک نمودن شیعیان حتی سه فرزند شیخ زکزاکی را نیز به شهادت رساند.

یا رویداد تلخ دیگر مربوط به مراسم تاسوعای حسینی است که این اتفاق در روز دوشنبه ۱۲ آبان سال ۱۳۹۳ رخ داد. در این حمله که در «ایالت یوبی» در شمال شرق این کشور به وقوع پیوست در حدود ۱۰۸ نفر از شیعیان مظلوم این کشور به خاک و خون کشیده شدند.

این مسئله نشان می‌دهد علت مهم عداوت دشمنان با کشورهای مسلمان، نابودی و به انزوا کشاندن تشیع و نابودی آن است، مذهبی که برگرفته از آموزه‌های اهل‌بیت(ع) و مکتب حسینی است. علی‌رغم این تلاش‌های سرکوبگرایانه علیه شیعیان نیجریه، شاهد گسترش آموزه‌های تشیع در عمق این سرزمین هستیم.

در ادامه فیلمی از عزاداری تعدادی از کودکان نیجریه در یکی از مناطق شیعه‌نشین این سرزمین را مشاهده می‌کنید.  
 

انتهای‌پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید