» اجتماعی » اسنادی از حضور عناصر بعثی صدام در ارتش یمن داریم/تفاوت جنگ ایران با جنگ یمن
اجتماعی

اسنادی از حضور عناصر بعثی صدام در ارتش یمن داریم/تفاوت جنگ ایران با جنگ یمن

۳۱ شهریور ۹۸ 0۰15

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم مراسم گرامیداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن با حضور عدنان قاسم القفله نماینده انصارالله یمن به همت انجمن پیشکسوتان سپاس برگزار شد. عدنان القفله در این مراسم با اشاره به پنجمین سالگرد انقلاب یمن گفت: میلیون‌ها نفر از مردم یمن این روزها سالگرد انقلاب یمن را جشن می‌گیرند. همانطور که پیامبراکرم(ص) فرمودند مردم یمن، مردم ایمان و حکمت‌اند. در واقع یمن، انصار، عمار بن یاسر، مالک اشتر و کمیل است. یمن از زانو زدن در برابر ظالمان دنیا روی برگردانده است. سال‌ها پیش در شمال یمن دولت اسلامی تشکیل شد و این دولت اسلامی بیش از هزار سال دوام داشت تا سال ۱۳۵۰ هجری این دولت پابرجا بود. در طول این سال‌ها تمامی حاکمان آن از اهل بیت(ع) بودند. امام هادی علیه السلام این دولت را تأسیس کرد.

وی افزود: در سال ۲۵۰ هجری روابط بین یمن و ایران به بالاترین سطح خود رسید؛ به طور مشخص و خاص این روابط در شمال ایران به رهبری امام ناصر اطروش که مقبره‌اش در آمل قرار دارد، بسیار حسنه و ناگسستنی بود. در واقع رابطه برادرانه میان دو کشور و سرزمین وجود داشت. اما بعد از آن وهابیت بر این سرزمین سایه افکند که همزمان با دشمنی صهیونیست‌ها بود. زمان آن به ابتدای قرن ۲۰ برمی‌گردد وقتی که وهابیت و صهیونیست به همراه اذناب آمریکا دست به دست هم دادند تا حکومت اهل بیت(ع) را در یمن ساقط کنند، تلاش کردند تا وهابیت را در یمن ترویج دهند. دهه ۶۰ بود که برای گسترش وهابیت در دنیا فعالیت‌های زیادی انجام دادند اما مردم یمن به تاریخ و گذشته خود بازگشته است.

عدنان القفله با اشاره به ایستادگی مردم یمن در مقابل دشمنی صهیونیستی گفت: مردم یمن به رهبری سید حسین بدرالدین حوثی اراده کرده تا به تمدن و فرهنگ خود باز گردد و به گذشته پرافتخار خود تکیه کند اما قدرت استکباری که نماد آن آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند می‌خواهند از این جریان جلوگیری کنند. رهبر شهید ما این موضوع را به خوبی دریافته بود که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر داد. عبدالملک الحوثی از سال ۲۰۰۴ و پس از شهادت برادرش حسین الحوثی، رهبری جنبش انصارالله را برعهده گرفته است. سید عبدالملک بدرالدین الحوثی راه خود را با رهبری قرآنی ادامه داد و جنگ‌ها را یکی پس از دیگری گذراند. علیه این جریان اقدامات زیادی به رهبری «علی عبدالله صالح» صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: اسناد بسیاری موجود است که علی عبدالله صالح بسیاری از عناصر بعثی صدام را که در جنگ عراق علیه ایران حضور داشتند و برای صدام خوش خدمتی می‌کردند، به کار گرفت. مبانی فکری وهابیت و داعشی‌ها از سال ۲۰۱۱ تاکنون در این کشور ادامه داشته است. در سال ۲۰۱۴ مردم به خیابان ها ریختند و به سمت هدف اصلی خود به راه افتادند. انقلابی به راه انداختند که حتی یک غیرنظامی در آن کشته شد و به انقلاب ۲۱ سپتامبر مشهور شد. همزمان دنیای استکبار هم در برابر انقلاب به پا خاست تا علیه یمن حرکت بزرگی به راه بیندازد و این حرکت سهمگین و دردناک بود و در سایه وجود ۱۷ کشور دیگر بود. در کنار ده‌ها دولتی همچون سعودی، امارات و… که نظر آن‌ها خریداری شده بود تا در مقابله با دولت یمن همکاری کنند.

نماینده انصارالله یمن در ادامه گفت: آن‌ها می‌خواستند انقلاب را به شکست برسانند و سلطه خود را بر تمامی کشور یمن بگسترانند؛ زیرا می‌دانستند کسی که در یمن کسی پیروز می‌شود، در نهایت در کل منطقه به پیروزی رسیده است. از موقعیت استراتژیک یمن در منطقه خبر داشتند. برای همین ده‌ها هزار مزدور را به کار گرفتند، از خود سودانی‌ها گرفته تا آمریکای لاتین و نهادهای امنیتی مثل بلک واتر… همه آن‌ها مشارکت داشتند. عربستان، سودان، مراکش، مصر، مالزی، پاکستان و همه کشورهای حاشیه خلیج در این حمله دشمنانه شرکت داشتند. اما مردم یمن در اطراف رهبر خود حلقه زدند و صدها هزار نفر رهسپار این جبهه شدند. میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی حضور پیدا کردند و به ویژه در بعد نظامی رشد کردند. تا این که توانستند هم کشور و هم انقلاب را بیمه کنند.

عدنان القفله با اشاره به جنگ نرم دشمن صهیونیستی گفت: بعد از این سال‌ها می‌بینیم دشمن از هم گسسته و شکست‌خورده است و مردم یمن با اراده خود به راهشان ادامه می‌دهند. ما فقط به بعد نظامی نگاه نمی‌کنیم بلکه می‌دانیم جنگ نرمی هم وجود دارد که در برابر آن‌ها خواهیم ایستاد. وقتی دشمن در برابر جنگ نظامی شکست خورد به این مسیرها روی خواهد آورد. این دشمن همزمان با محاصره دریا و هوا و خشکی حمله خود را ادامه داده است. فرودگاه‌ها و بنادر و بانک مرکزی بسته شدند. بیش از ۳۰۰ هزار حمله هوایی به یمن صورت گرفته است و صدها موشک بالستیک شلیک شده و بزرگترین فاجعه انسانی در یمن به وقوع پیوسته است. بر اساس گزارش سازمان ملل اعلام شده که ۲۴ هزار یمنی نیاز فوری به کمک دارند که ۱۸ هزار نفر از آن‌ها در آستانه گرسنگی شدید هستند. ۱۰ هزار نفر به آب دسترسی ندارند و چهار میلیون نفر هم بی‌خانمان شدند.

نماینده انصارالله یمن با بیان اینکه اینها دست آورد دشمن است که از طریق تحریم بمباران و تجاوز به آن دست پیدا کرده است، گفت: می‌توان گفت جنگ یمن از بسیاری از ابعاد شبیه همان جنگی است که بعثی‌ها علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند؛ با این تفاوت که جمهوری اسلامی مرزهایی داشت که نمی‌توانستند آن را محاصره کرده یا ببندند. دشمنی که امام حسین(ع) را به شهادت رساند، به دنبال قتل همه اهل بیت(ع) بود. ما امروزه باید روحیه امام حسین(ع) را در جهاد و شهادت با خود همراه داشته باشیم.

حسن شمشادی، خبرنگار محور مقاومت در این مراسم با اشاره به حضورش در میادین مقاومت منطقه گفت: من سال ۸۳ در عراق حضور داشتم و روایت‌های گوناگونی از رسانه‌های مختلف در مورد عراق منتشر می‌شد. روایت‌هایی از جنایات آمریکایی‌ها در عراق. این موضوع را در مرداد ۹۱ وقتی دمشق در محاصره کامل بود نیز مشاهده کردم که همه رسانه‌های غربی از جمله بی بی سی، سی ان ان و العربیه یک‌صدا فریاد می‌زدند که دمشق سقوط کرده است. در آن شرایط از تهران به من می‌گفتند که به سرعت باز گردم تا فاجعه خبرنگار ایران در افغانستان برای ما اتفاق نیفتد اما وقتی شهید حسین همدانی گفت ما ایستادگی می‌کنیم، ما هم همان جا ماندیم.

وی افزود: در شرایطی که شبکه‌های مختلف گزارشی از سقوط دمشق منتشر می‌کردند، ما به مناطق مختلف دمشق رفته و گزارش تهیه می‌کردیم که نشان دهیم دمشق سقوط نکرده است؛ بلکه رسانه‌ها اصرار دارند تا این موضوع را به دنیا القا کنند. چندی بعد، وقتی اعلام شد شهر حلب یعنی قطب اقتصادی سوریه سقوط کرده است نیز همین اتفاق افتاد و ما با حضور در مناطق مختلف حلب نشان دادیم که حلب هنوز سقوط نکرده است. رسانه تنها سلاحی است که در کل دنیا می‌تواند ۲۴ ساعته شلیک کند. در محور مقاومت بیشتر از سلاح‌های جنگی، رسانه بود که شلیک می‌کرد. رسانه‌ها مطالبی به خورده مردم می‌دادند که واقعی نبود و از سقوط مناطقی خبر می‌دادند که ما به راحتی در آن رفت و آمد داشتیم؛ هرچند محاصره بود اما سقوط نکرده بود.

در پایان مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم رسانه، شهید هادی باغبانی و شهید مهدی حیدری تقدیر شد. همچنین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از سوی انجمن پیشکسوتان سپاس تقدیری از خبرنگاران جهاد و مقاومت نیز صورت گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید