» اجتماعی » اخبار تئاتر|"کاشف گیج" به تالار هنر آمد
اجتماعی

اخبار تئاتر|"کاشف گیج" به تالار هنر آمد

۸ مهر ۹۸ 0۰10

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، نمایش “کاشف گیج”به‌نویسندگی “الهه دهقان‌پیشه” و بازنویسی و کارگردانی “میلاد رمضانی ورجاوند” از روز یکشنبه ۷ مهرماه ۹۸ساعت ۱۹:۳۰اجراهای خود را در تالار هنر آغازکرد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است «کریستف کلمب تصمیم گرفت برای فهمیدن گرد بودن زمین این بار از سمت غرب به هندوستان سفر کند، بنابراین ایدۀ خود را با پادشاه اسپانیا در میان گذاشت و پادشاه به‌شرط آوردن طلا و جواهرات قبول کرد به او کمک کند. کلمب با همراهان خود سفر را آغاز کرد اما…».

در نمایش “کاشف گیج” بهمن داداشی، میلاد رمضانی ورجاوند، سعید قره‌داغلی، شادی کارآئین، سجاد مژدهی، بهروز مهرعلیان و رضا نعمتیان به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: کامبیز بابایی، دستیار دوم کارگردان: شادی کارآئین، منشی صحنه: فاطمه قشلاقی، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی، دستیاران طراح صحنه: محمد حسن درباغی فرد، لیلا طاهری، ساخت دکور: سامان قوچانی، جهانگیر مافی، طراح نور: کیوان ضیاءپور، مدیر صحنه: فهیمه حسینی، دستیاران صحنه: یاسر محمدی، علیرضا فتحی، طراح لباس: فهیمه حسینی، دوخت لباس: مژگان طهماسبی، مجریان گریم: حسین تبریزی، لیلا پریشان، تنظیم موسیقی و ساخت افکت: محمدحسین حسین‌خو، رامین عبداللهی، ساخت اکسسوار: فهیمه حسینی، فاطمه قشلاقی، شادی کارآئین، طراح پوستر و بروشور: ندا حیدری، روابط عمومی گروه، رزروشن و تبلیغات رسانه‌ای: ریحانه مطهری، عکاس: پیمان کلانتری.

نمایش “کاشف گیج”هر روز به‌جز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت ۱۹:۳۰ به‌مدت ۳۰ شب برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفتِ‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده روی صحنه می‌رود.

فرید قادرپناه نمایشنامه جدیدش را کارگردانی می‌کند

فرید قادرپناه نویسنده، کارگردان و سرپرست گروه نمایش “ریگولیتو” که سال گذشته نمایش “پناه‌کاه” را در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه برده بود، قصد دارد امسال نمایشنامه تازه خود را به‌نام “بوی گند دهن خانم مارکز” کارگردانی کند.

کاوه مرحمتی، مینا زرنانی، امین جلالی، آزاده مشعشعی بازیگران نمایش “بوی گند دهن خانم مارکز” همچون کارهای گذشته قادرپناه از گروه تئاتر “ریگولیتو” انتخاب شده‌اند و قرار است تنها یک بازیگر دیگر به جمع آنها بپیوندد تا گروه بازیگران این نمایش تکمیل شود.

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده «پترسون که نویسنده مطرحی در شهر است در شصت و چند سالگی به‌دلیل نامعلوم دیوانه می‌شود و خانه را ترک می‌کند، الآن هفت سال از رفتن پترسون می‌گذرد».

قادرپناه پیش از این نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی چون “شاید ما”، “سرما در مثبت سی درجه”، “آوریل”، “چند دقیقه بدون بارون” و کارگردانی “شبی بیرون از خانه” و “بازگشت به خانه” را به‌عهده داشته است.

حسین صفریان بحری با “جویستیک” به تالار حافظ می‌رود

به گزارش روابط عمومی نمایش، حسین صفریان بحری کارگردان تئاتر با نمایش “جویستیک” به‌نویسندگی “علی صفری” به تالار حافظ می‌رود.

این نمایش به‌تهیه‌کنندگی “حسین دارابی” و “عرفان محیطیان” روایتی از انسان امروز با رویکردی به آینده و نگاهی نوآورانه به رفتار‌های رقت‌انگیز انسان فناپذیر است که در گذر زمان خود را با دست خویش به هلاکت می‌رساند.

دست‌های آلوده، خاندان چن‌چی، غیب‌‌گویی، اتهام به خود، بعد از تو، صلیب سرخ، ناتان و تبیلت از جمله آثار نمایشی‌اند که صفریان در مقام کارگردانی در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی به‌روی صحنه برده است.

به‌گفته وی اجرای نقش بازیگران در این اثر بر اساس شیوه جدیدی است که از تجربه کار‌های قبلی وی در سینما و تئاتر الهام گرفته است.

نمایش جویستیک از ۱۷ الی ۲۲ آبان ماه سال جاری در دو سانس ۱۷ و ۱۸:۳۰ در تالار حافظ به‌روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/+

 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید