» مطالب گذشته » سردار دلها ، رستم زمانه ،مالک اشتر زمانه و سید شهدای حرم
مطالب گذشته

سردار دلها ، رستم زمانه ،مالک اشتر زمانه و سید شهدای حرم

۱۳ دی ۹۸ 0۰13

من قاسم سلیمانیم

من قاسم سلیمانیم، سردار دلها

کرمان – من هم همانند تک تک مسلمانان جهان که امروز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ دلشان بعد از شنیدن خبر شهادت سردار دلها از عمق جان سوخت، یک قاسم سلیمانیم، سردار دلها.

 امروز ایران اسلامی و استان کرمان سرزمین و دیار بزرگ مرد جهاد در راه خدا، مالک اشتر علی (ع) غرق اندوه و ماتم است.
امروز ۸۰ میلیون ایرانی و ملت غیور کرمان تکرار می کنند من قاسم سلیمانی هستم و این پیام روشن ملت ایران به کوردلان تروریسم است.
امروز کرمانی ها با انتشار پیام های تسلیت در فضای مجازی پر کشیدن ملکوتی سردار سرافراز اسلام را تبریک و تسلیت گفتند.
همچنین مردم استان کرمان با تجمع مقابل منزل سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در خیابان شهید رجایی کرمان مراتب ارادت و خضوع خود را به این سردار بزرگ نشان دادند.
تجمع و راهپیمایی کرمانی بعد از نماز جمعه از دیگر برنامه های مردم این استان در سوگ سردار دلها است.
مردم استان کرمان  امروز از روستای قنات ملک زادگاه سردار شهید تا جای جای این استان پهناور با سیاه پوش کردن شهر و دیار خود در سوگ از دست دادن سردار دلها زانوی غم بغل گرفته اند.

صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی  در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید