» سیاسی » امنیت ملی » سردار وحیدی: پاسخ ما به آمریکا سلسله اتفاقاتی است که نفس را در سینه آنها حبس خواهد کرد
امنیت ملی - سیاسی - صفحه اصلی

سردار وحیدی: پاسخ ما به آمریکا سلسله اتفاقاتی است که نفس را در سینه آنها حبس خواهد کرد

۱۵ دی ۹۸ 1۰12

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه گفت: انتقام سخت ما ممکن است سلسله اتفاقاتی باشد که نفس را در سینه آمریکایی ها حبس کند.

سردار وحیدی: پاسخ ما به آمریکا سلسله اتفاقاتی است که نفس را در سینه آنها حبس خواهد کرد

به نقل از خبرگزاری تسنیم سردار احمد وحیدی رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در باره ابعاد ترور‌ شهید سلیمانی گفت: بر اساس گفته های مقامات آمریکایی آنها از حدود یکسال و نیم پیش در صدد ترور سردار سلیمانی بودند.

وی افزود: اسرائیلی های افرادی را در لیست ترور خود اعلام کردند. سردار سلیمانی، سید حسن نصرالله، ابوعطا رییس جهاد اسلامی فلسطین، ابومهدی المهندس و عبدالملک الحوثی در این لیست قرار داشتند. اسراییل در مرکز این توطئه بوده است و چه بسا آمریکایی ها فریب اسراییلی ها را خورده باشند.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین داخلی آمریکا آنهااجازه  چنین کاری نداشتند. حتی اگر فرض کنیم آنها سردار سلیمانی را تروریست می دانستند باز هم آنها اجازه چنین کاری نداشتند و این اقدام آنها با قوانین داخلی آمریکا هم همخوانی ندارد. ترور سردار سلیمانی قطعا یک تروریسم د‌ولتی است و آنها به این و سیله به دنبال احیای مجدد داعش در منطقه بودند.

سردار وحیدی تصریح کرد: اتفاقی در یکی از پایگاه های آمریکا می افتد و بعد آنها ۳۰۰ کیلومتر آنطرف تر نیروی های عراق را بمباران می کنند. در اثر این اقدام مردم عراق به آمریکا اعتراض کردند و در نزدیکی سفارت آمریکا تظاهرات کردند اما آمریکایی ها به این مردم عراق تروریست می گویند. چند ساعت بعد از اینکه آمریکایی ها قول دادند که اگر مردم از سفارت آمریکا دور شوند به حشد الشعبی تعرض نمی کنند فرمانده حشد الشعبی را ترور می کنند.

 وی تاکید کرد: طبیعی است ملت عراق این اقدام را تحمل نخواهد کرد و نمی پذیرد که آمریکایی ها آنها را در کشور خودشان تروریست بنامند.

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه گفت: سردار سلیمانی به عنوان یک مهمان رسمی و با هواپیمایی مسافربری به عراق رفته بود و مورد حمله قرار گرفت.

آمریکایی ها اخیرا در تلاش برای مخدوش کردن چهره حشد الشعبی بودند. اشتباه بزرگ آمریکایی ها در عراق هم همین ترور شهید ابو مهدی المهندس بود. به این وسیله تلاش آنها برای خدشه دار کردن حشد الشعبی از بین رفت. در کنار مردم یکی از مخالفان اصلی حضور آمریکا در عراق حشد الشعبی است.

سردار وحیدی. عنوان کرد: آمریکایی ها مجبور به ترک عراق هستند و این دومینویی برای خروج آمریکا از تمام منطقه است.

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه درباره پاسخ ایران به این اقدام آمریکایی ها گفت: آمریکایی ها امروز از سایه خودشان هم می ترسند و آنها از این به بعد باید در یک کابوس مدام به سر ببرند و این چیزی نیست که به این زودی ها تمام شود. پاسخ ممکن است در قالب سلسله اتفاقات باشد و این در طول زمان صورت می گیرد. ایران در طراحی خودش مدبرانه پیچیده و دردناک عمل خواهد کرد. آنها از مرزهایی عبور کردند که پاسخ آنها را باید دریافت کنند و اسراییلی ها هم باید منتظر پاسخ باشند. هرکس دیگری هم از این ترور حمایت کند باید منتظر پاسخ ما باشد. انتقام سخت ممکن است سلسله اتفاقاتی باشد که نفس را در سینه آنها حبس کند و آنها را به پای ایران بیاندازد تا التماس کنند دست از سرشان برداریم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید