» اجتماعی » ۴۰۰ روستای استان در محاصره سیلاب قرار دارد
اجتماعی - استان ها - دولت - صفحه اصلی

۴۰۰ روستای استان در محاصره سیلاب قرار دارد

۲۴ دی ۹۸ 0۰15

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر

امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب‌دیده

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از روز گذشته، بی‌قراری آسمان در سیستان و بلوچستان پایان یافت و باران بند آمد. بارانی کم سابقه که موجب طغیان رودخانه‌های محلی شد و سر از روستاها و زمین‌های کشاورزی مردم درآورد. برآوردهای اولیه حاکی از خسارت سنگین سیل به زیرساخت‌های منطقه است اما برآورد حجم دقیق آن به زمان فروکش کردن سیلاب موکول شده است.

سیل ویرانگر به ۲۰ هزار واحد مسکونی آسیب زد و جان ۲ تن را گرفت

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان آسیب شدیدی نیز به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع شهرستان‌های کنارک، چابهار ودلگان وارد شده است.

عباس ارجمندی همچنین بیان کرد:  ارتباط تلفنی درشهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز و کنارک نیز هم‌اینک قطع است و تلاش‌ها برای برقراری زیرساخت‌های آب، برق، تلفن و محورهای مواصلاتی ادامه دارد.

به گفته شاهدان قدری از شدت سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان کاسته شده و اهالی چند روستا در کنارک که در محاصره سیلاب گرفتار شده بودند، نیز نجات یافته اند. اما جان باختن یک دختر بچه پنج ساله بر اثر ریزش آوار و غرق شدن یکی از هم استانی­‌ها از جمله اخبار تلخی بود که نگذاشت این سیل بدون خسارت­‌های جانی پایان یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ روستا در ۱۳ شهرستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند که تاکنون ۷۶۷ خانوار آسیب دیده در چادرهای امدادی اسکان داده شدند.

رسول راشکی افزود: از روز شروع سامانه بارشی تا امروز این جمعیت به بیش از ۳ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امداد رسانی کرده است.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از برپایی ۲۵۲ چادر برای اسکان سیل‌زدگان خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۴۴ نفر از سیل زدگان در اردوگاه ها اسکان داده شدند.

او ادامه داد:از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب دیده توسط ۸۲۲ نفر روز نجاتگر و پرسنل در قالب ۱۶۱ تیم عملیاتی در استان انجام شد و دست به ۲ هزار و ۱۵۵ نفر امداد رسانی و ۲۱۰ تخته موکت، ۴۲۳ تخته پتو و هزار و ۸۲۷ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع کرده است.

این مسئول ادامه داد: بارندگی‌های سیل آسا و طغیان رودخانه‌های محلی تا کنون موجب تخریب کامل ۹۳ واحد مسکونی شده که بیشترین تخریب منازل با ۵۸ مورد از فنوج گزارش شد.

او اظهار داشت: قبل از بروز بارندگی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های قصرقند، فنوج و کنارک راه‌اندازی شده بود که با توجه به شدت بارندگی‌های قابل ملاحظه در استان و نیاز منطقه، یک کمپ دیگر نیز برای اسکان مردم سیلزده دلگان نیز احداث شده است.

تخریب مزارع و باغهای موز بر اثر سیل در جنوب استان

همچننی ربیعی سخنگوی دولت در جلسه امروز در جمع خبرنگاران گفت:همه دستگاهها در مناطق سیل زده شرق مستقر شده اند، رئیس جمهور هم پیگیر امدادرسانی است

او دامه داد:ساکنین روستاهای در معرض خطر در استان سیستان و بلوچستان به مناطق امن منتقل شدند و امروز روستاهای زیادی تخلیه شدند، سه فروند بالگرد به منطقه اعزام شد و هواپیمای باری ارتش و هلال احمر، کمک ها را به استان منتقل کردند.

سخنگوی دولت گفت:برق قطع شده ۱۳۰ روستا در حال وصل شدن است و تاکنون ۲۰۰۰ نفر اسکان یافته، ۲۰۰ خودرو هم رهاسازی شده است.

او افزود: تلفات مادی را جبران خواهیم کرد؛ امیدوارم بتوانیم در اسرع وقت خدمات لازم را ارائه داده و مردم را به زندگی عادی بازگردانیم تا جان انسان‌های دیگری هم در این میان از دست نرود.نجات ۱۲۰۰ نفر از مردم گرفتار در سیلاب توسط نیرو‌های امدادی/ توزیع ۱۰۰۰بسته غذایی توسط سپاه۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۵:۳۶ 

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت:به دنبال بارش‌های سنگین و فوق سنگین در سطح استان ۱۲۰۰ نفر از مردم گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند.تشکیل تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارات سنگین سیل سیستان و بلوچستان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۵:۳۵ 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان از تشکیل تیم‌های ارزیابی متشکل از مهندسان عضو سازمان برای برآورد خسارت‌های ناشی از وقوع سیل خبرداد.

تشکیل تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارات سنگین سیل

تالاب جازموریان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آبگیری شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۴:۵۸ 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در استان و سیلابی شدن مسیر‌ها تالاب جازموریان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آبگیری شد.

تالاب جازموریان

توصیه‌های دامپزشکی به دامداران مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۴:۳۲ 

اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی وقوع بارندگی‌های شدید و سیلابی شدن برخی مناطق استان اطلاعیه‌ای به منظور آگاه‌سازی دامداران مناطق سیل‌زده صادر کرد.۷۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان اکنون فاقد برق هستند۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۴:۲۷ 

مدیر مرکز کنترل فوریت‌های برق سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب موجب تخریب شبکه و شکستن بیش از ۲۵۰ پایه و قطع برق حدود ۳۰۰ روستا شده بود که بیشتر آن‌ها ترمیم شده و اکنون تنها ۷۰ روستا فاقد برق هستند.

۷۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان اکنون فاقد برق هستند

هشت مسیر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۴:۱۶ 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) گفت: هشت مسیر بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب این استان با تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شد.

بازگشایی مسیر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان

ارسال ۱۰ هزار بسته معیشتی سپاه به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۴:۰۷ 

مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از ارسال ۱۰ هزار بسته معیشتی و تجهیزات مهندسی و ترابری سپاه به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارسال ۱۰ هزار بسته معیشتی سپاه

امدادرسانی ۲۶ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده چابهار۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۵۸ 

فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: در حال حاضر ۲۶ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده چابهار مشغول خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.عمق آبگرفتگی برخی مناطق سیل‌زده به ۸ متر می‌رسد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۵۴ 

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: آبگرفتگی در پی وقوع سیلاب در برخی روستاهای منطقه بلوچستان به چهار تا هشت متر می‌رسد.

عمق آبگرفتگی برخی مناطق سیل‌زده به ۸ متر می‌رسد

سه و هزار ۵۰۰ نفر مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل در جنوب استان هستند۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۳۴ 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی در مناطق سیل زده استان مشغول به فعالیت و امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل

۵۰۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته از سازمان امداد ونجات در مناطق سیل زده استان شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۳۰ 

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در پی وقوع بارندگی شدید و سیل. مسدود شدن راه‌های مواصلاتی در جنوب استان ۹۸ روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

ارسال بسته های غذایی از سازمان امداد ونجات

در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان انجام شد؛/تماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار سیستان و بلوچستان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۳۰ 

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان در جریان مسایل و مشکلات این استان در پی بارش‌های شدید و وقوع سیل قرار گرفت.

تماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار سیستان و بلوچستان

تخریب سیل بند حفاظتی شهر قصرقند بر اثر سیل۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۲۲ 

سیلاب و طغیان رودخانه کاجو موجب تخریب سیل بند حفاظتی شهر قصرقند شده و نیازمند ترمیم فوری است.

تخریب سیل بند حفاظتی شهر قصرقند

مسیر ارتباطی نیکشهر- چابهار – ایرانشهر بازگشایی شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۱۲ 

فرماندار نیکشهر گفت: مسیر ارتباطی نیکشهر – چابهار – ایرانشهر که در پی ریزش کوه ساعاتی بسته شده بود با تلاش اداره راه و شهرسازی بازگشایی شد.

مسیر ارتباطی نیکشهر- چابهار - ایرانشهر

سنگ و گل ناشی از ریزش کوه در محور سفیدآبه – کوله سنگی جمع آوری شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۳:۰۷ 

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زاهدان گفت: با تلاش شبانه روزی نیرو‌های راهداری سنگ و گل ناشی از ریزش کوه محور سفیدآبه – کوله سنگی جمع آوری شد.

بازسازی مسیر

ارتباط مخابراتی بنت نیکشهر وصل شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۲:۵۵ 

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط مخابراتی بنت نیکشهر در جنوب این استان که بر اثر بارش باران، سیلاب و بسته شدن مسیر‌ها قطع شده بود هم‌اینک وصل شده است.

ارتباط مخابراتی بنت نیکشهر

مواد غذایی و وسایل گرمایشی مهمترین نیاز مردم سیل زده۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۲:۴۲ 

در حال حاضر اسکان و تهیه مایحتاج اولیه زندگی از مهمترین نیاز‌های مردم سیل زده سیستان و بلوچستان است.

مواد غذایی و وسایل گرمایشی مهمترین نیاز مردم سیل زده

مردم سیلزده سیستان و بلوچستان مراقب تمساح‌ها باشند۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۲:۴۰ 

اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح پوزه کوتاه (گاندو) از برکه وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب باشند.

مراقب تمساح های سرگردان باشید

سامانه بارشی جدید جنوب سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۲:۲۳ 

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی کم دامنه از اواخر وقت سه شنبه مناطق جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر/ ۴۰۰ روستای استان در محاصره سیلاب قرار دارد/ امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب‌دیده

سیستان و بلوچستان در محاصره سیل؛ جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی برای کمک به سیل‌زگان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۲:۰۶ 

جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به منظور کمک به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی نوع دوستانه مردم برای یاری رساندن به هموطنانمان کرد.

امدادرسانی به مناطق سیل زده

بالگرد جمعیت هلال احمر کرمان به یاری سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان آمد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۲:۰۰ 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر کرمان برای امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان به پرواز درآمده است.

بالگرد جمعیت هلال احمر کرمان

آمادگی کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کمک به سیل زدگان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۱:۵۲ 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آمادگی کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای امداد و خدمات درمانی به سیل زدگان استان خبر داد.

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر/ ۴۰۰ روستای استان در محاصره سیلاب قرار دارد/ امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب‌دیده

همه ظرفیت سپاه شهرستان سرباز برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بسیج شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۱:۴۴ 

فرمانده سپاه شهرستانی سرباز گفت: همه ظرفیت سپاه شهرستان سرباز برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بسیج شد.

 خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

قطع ارتباط ۲۵۰ روستا در نیکشهر۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۱:۲۹ 

ارتباط ۲۵۰ روستا در شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر شدت سیلاب‌ها قطع شده است.تلاش ۱۰۴ تیم عملیاتی برای کمک به سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۱:۰۸ 

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری در کنارک، فنوج و قصرقند خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۴۴ نفر از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در این اردوگاه‌ها اسکان یافتند.

احداث اردوگاه اسکان اضطراری در کنارک

افزون‌بر سه هزار سیلزده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۰:۵۸ 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۴۲۸ آسیب دیده سیل در قالب ۷۶۷ خانوار از ۲۱ تا ۲۳ دی در این استان توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند.

امداد رسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان

همچنان ۲۰ مسیر ارتباطی سیستان و بلوچستان بسته است۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۰:۴۲ 

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ مسیر ارتباطی نواحی مرکزی و جنوبی این استان با توجه به شدت بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی همچنان بسته است.

قطع مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان

ارسال ۴۰۰ باب چادر برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۰:۳۳ 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شب گذشته یک دستگاه تریلی حامل ۴۰۰ باب چادر تیپ دو برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

ارسال ۴۰۰ باب چادر برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

دستگاه‌های جدید پایش کیفی هوای زاهدان بزودی جایگزین می‌شود۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۱۰:۱۳ 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی مجدد ایستگاه پایش کیفی هوای زاهدان در اولویت برنامه‌های محیط زیست است.امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۰۹:۴۳ 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: به ۷۶۷ خانوار آسیب دیده از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه با همکاری نیروی‌های امدادی امداد رسانی شدند.

سیل ویرانگر

شبکه گاز در مناطق سیل‌زده پایدار است۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۰۹:۳۳ 

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: شبکه گاز در مناطق سیل زده استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان مشکلی ندارد و پایدار است.

وضعیت شبکه گاز در مناطق سیل‌زده

۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب قرار دارد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۰۹:۳۱ 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده، ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.

روستاهای در محاصره سیلاب

راه ارتباطی ۹۵ روستای نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بازگشایی شد۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۰۹:۱۹ 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۹۵ روستای گرفتار برف و سیلاب نیمه شمالی این استان با پایدار شدن شرایط جوی و تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شد.

بازگشایی راه های ارتباطی

۲بالگرد هلال احمر به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود۱۳۹۸/۱۰/۲۳ – ۰۸:۳۰ 

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر کشور برای خدمات‌رسانی سریعتر به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان امروز دوشنبه به این استان اعزام می‌شوند.

اعزام بالگردهای هلال احمر به مناطق سیلزده

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید