» اقتصادی » توسعه صادرات سخت‌ترین تحریم‌ها را می‌شکند
اقتصادی - صفحه اصلی

توسعه صادرات سخت‌ترین تحریم‌ها را می‌شکند

۲۵ دی ۹۸ 0۰9

وزیر صمت : برای توسعه صادرات باید همه توان تشکل‌های خصوصی را فعال کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات پیشران اقتصاد کشور است و از عوامل مؤثر در رونق تولید به شمار می‌آید.

به نقل از اقتصادآنلاین، رضا رحمانی در دیدار با مدیران ارشد سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: برای توسعه صادرات باید همه ظرفیت‌ها و توان تشکل‌های خصوصی را فعال کنیم.

وی اضافه کرد: هر گاه تشکل‌های چون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون و اتاق اصناف با جدیت و تمام توان وارد میدان شدند و حمایت لازم به درستی انجام شد، می‌توان به جرأت گفت که صادرات ایران وارد فاز توسعه‌ای شده است.

رحمانی با یادآوری بخشی از محدودیت‌های تحمیلی به اقتصاد کشورمان گفت: توسعه صادرات سخت‌ترین تحریم‌ها را نیز می‌شکند و مطمئن باشید که ما از این شرایط سخت نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت فرمانده صادرات غیر نفتی است، تصریح کرد: امروز بهترین شرایط مهیاست تا با تقسیم بندی منطقه‌ای، ایجاد بسترهای قانونی و رقابت پذیری، حذف قوانین دست و پاگیر و همچنین فعالسازی ظرفیت‌های بخش خصوصی شاهد جهشی خوب در این حوزه باشیم.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: با تقویت روحیه مشترک همکاری و کاهش برخی بخشی نگری‌ها به سادگی می‌توان بر مشکلات فائق آمد و شرایط را برای توسعه صادرات به عنوان عامل رونق تولید، اشتغال و البته زمینه ساز اصلی توسعه اقتصادی کشور، فرآهم آورد.

رحمانی تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت متولی اصلی صادرات و واردات کشور است و با توجه به نیروی انسانی توانمندش می‌تواند در سایه برنامه ریزی منسجم و اقدام به موقع به توسعه بیش از پیش امور در این بخش حیاتی کشور کمک شایان توجهی نماید؛ لذا این سازمان مورد توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و از عملکرد مناسب آن حتماً حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید