» بین الملل » سیاست خارجی » جو سنگین علیه ترامپ درباره تلفات عین الاسد
سیاست خارجی - سیاسی - صفحه اصلی

جو سنگین علیه ترامپ درباره تلفات عین الاسد

۲۸ دی ۹۸ 1۰21

کاربران آمریکایی و سایر کشورها در فضای مجازی به دروغگویی و پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات انتقام موشکی ایران واکنش نشان دادند.

پنهان‌کاری دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلفات انتقام موشکی ایران از آمریکا در جریان حمله به پایگاه «عین‌الاسد» واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در ۹ روز گذشته بارها مدعی شده بودند ضربه موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد هیچ تلفات یا زخمی نداشته است.

با این وجود، پایگاه «دیفنس‌وان» امروز جمعه زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکا و انتقال آنها به مراکز پزشکی آمریکا در کویت و آلمان را تأیید کرد. گزارش‌های متعددی پیش از این گفته‌اند ده‌ها نظامی آمریکا در این حملات کشته شده‌اند.

«لیرد پاپکین»، یک کاربر فضای مجازی در آمریکا زیر توئیت شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز درباره خبر زخمی شدن ۱۱ آمریکایی نوشته است: «این یعنی اینکه دولت ترامپ با گفتن اینکه تلفاتی در کار نبوده دروغ گفته است. ۱۱ نفر طوری مجروح شده بودند که مجبور شده‌اند برای درمان آنها را به مراکز دیگری در خارج از عراق منتقل کنند.»

کاربری دیگر (OscarFactsOly@) هم نوشته است: «به عبارت دیگر، دولت ترامپ وقتی می‌گفت کسی زخمی نشده دروغ گفته است. چند وقت دیگر اعتراف می‌کنند که این حمله کشته هم داشته؟»

کاربری دیگر خبری از پایگاه «ای‌بی‌سی‌نیوز» که در آن به کشته شدن ۲ نظامی آمریکایی در آلمان به دلایل نامعلوم در روز ۱۳ ژانویه اشاره شده را بازنشر کرده و نوشته است: «همزمانی جالبی است. از زمان حمله ایران، ۷ نظامی آمریکایی در حوادث اینچنینی کشته شده‌اند.»

@philosopherki19 توئیت دونالد ترامپ، ساعاتی بعد از حمله موشکی ایران را یادآوری کرده است. ترامپ در آن توئیت نوشته بود: «همه چیز خوب است!.» این کاربر نوشته است: «وقتی که ۱۱ نفر در حملات موشکی زخمی شده‌اند [ترامپ نوشته بود] “همه چیز خوب است.»

Bear Warrior خطاب به طرفداران ترامپ نوشته: «طرفداران ترامپ، هنوز هم می‌خواهید او رئیس‌جمهورتان باشد؟»

Middle Age نیز با به اشتراک گذاشتن خبر مربوط به زخمی شدن نظامیان آمریکایی نوشته است: «۱۱ آمریکایی در حمله ایران زخمی شدند. نشان می‌دهد چقدر به جنگ نزدیک شدیم و دونالد ترامپ دلیل موثقی درباره دلیل آن ارائه نداده است.»

«مایکل ایگر» در یک اظهارنظر پای خبر سایت پالیتیکو نوشته است: «هیچ‌کس نباید شگفت‌زده شود. ترامپ هیچ وقت اطلاعات کامل نمی‌دهد یا بر اساس آن کار نمی‌دهد. تصمیم‌های [او] و افکار عمومی، مبتنی بر پروپاگاندا هستند. او همیشه بدون در نظر گرفتن حقیقت، نگاه خودش از مسائل را ارائه می‌دهد. این چیزی است که مدت‌ها شاهدش بوده‌ایم.»

اما «دیان فرگوسن» پای همین خبر دیدگاهی نوشته که با بقیه کاربران فرق دارد. او نوشته است: «بر خلاف بعضی از شما من فکر می‌کنم ترامپ بیشتر از آنکه دروغ گفته باشد زود صحبت کرد و زیاد حرف زد. می‌دانم شما چه فکر می‌کنید، فارغ از اینکه انگیزه‌اش چه بوده باشد، حرفی که زد اشتباه بود و بنابراین او دروغ گفته است.

اما ترامپ سه خطا مرتکب شد: «۱- خیلی زود، بدون روشن شدن همه واقعیت‌ها حرف زد ۲- خیلی زیاد صحبت کرد و بهتر بود چند جمله ملایم‌تر بر سر زبان بیاورد. ۳- ترامپ هیچ وقت به اشتباهاتش اعتراف نمی‌کند بنابراین نباید منتظر باشیم که حرفش را اصلاح کند.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید