» فرهنگی، هنری » رادیو و تلویزیون » سه فیلمی که تا کنون، بیشترین توجه‌ها را جلب کرده‌اند
رادیو و تلویزیون - فرهنگی، هنری

سه فیلمی که تا کنون، بیشترین توجه‌ها را جلب کرده‌اند

۱۴ بهمن ۹۸ 1۰58

با پایان گرفتن دومین روز از جشنواره فیلم فجر ۳۸، تا این‌جا مشخص شده است سه فیلم «درخت گردو» از محمدحسین مهدویان، «خروج» کار ابراهیم حاتمی‌کیا و «شنای پروانه» ساخته محمد کارت، بیشترین تماشاگر و نقد و نظر اهالی رسانه را به خود جلب کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، دومین روز خود را هم پشت سرگذاشت و شاهد نمایش سه فیلم «شنای پروانه»، «بی‌صدا حلزون» و «تومان» در سینما رسانه (پردیس ملت) شد.

از چند هفته پیش از آغاز جشنواره فجر، «شنای پروانه» به‌کارگردانی محمد کارت، تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و بازی امیر آقایی، طناز طباطبایی، جواد عزتی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان و …، کنجکاوی بسیاری را برانگیخته بود.

آثار مستند و داستانی پیشین محمد کارت، بازیگران سرشناس فیلم و موضوع و داستان آن، باعث شده بود بسیاری انتظار تماشای یک فیلم متفاوت و خاص را داشته باشند که بازخوردها پس از نمایش «شنای پروانه» نشان داد این انتظار، درست و به‌جا بوده است.

توجه‌ها تنها به نمایش «شنای پروانه» معطوف نشد، بلکه نشست خبری این فیلم هم نگاه‌های بسیاری را به خود جذب کرد، از جمله آن‌جا که امیر آقایی از بچه‌محل‌های خود گفت.

حرف‌ها و عکس‌های بازیگران زن این فیلم به ویژه سر تراشیده پانته‌آ بهرام و چهره خندان طناز طباطبایی هم در نشست خبری مورد توجه قرار گرفت.

دومین فیلم به نمایش درآمده در روز دوم جشنواره فجر، «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده بود که سابقه‌ای دراز در عکاسی سینما دارد.

در نشست خبری این فیلم، نقش چالش‌برانگیز شخصیتی نیمه‌شنوا برای هانیه توسلی در کنار توضیحات فنی کارگردان، شنیدنی بود.

«تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف، سومین فیلمی بود که دیروز در سینما رسانه به نمایش درآمد. ریتم کند این فیلم و ساختار متفاوت آن، بیشترین بحث به میان آمده در نشست خبری «تومان» بود.

اما خبرسازهای روز دوم جشنواره فیلم فجر، تنها آثار به نمایش درآمده در سینما رسانه (پردیس ملت) نبودند.

انتشار پوستر فیلم «خون شد» ساخته مسعود کیمایی که اعلام کرده است در جشنواره حاضر نخواهد شد، روز گذشته نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

اما مسعود کیمیایی، تنها انصرافی جشنواره امسال نیست. بابک حمیدیان هم از جمله بازیگرانی است که اعلام کرده در جشنواره فجر حضور پیدا نخواهد کرد؛ تصمیی که انتقادهایی تیز و تند به‌بار آورد و او را مجبور ساخت به یک مورد از آن‌ها پاسخ دهد.

فرامرز قریبیان در فیلم «خروج»

یکی از فیلم‌های پر بحث و نظر این دوره از جشنواره فیلم فجر، «خروج» حاتمی‌کیا است که نگاه‌های مخالف و موافق بسیاری را برانگیخته و به نظر خیلی‌ها، یکی از متفاوت‌ترین آثار این سینماگر است. کامبیز دیرباز، بازیگر این فیلم، در همین راستا، «خروج» را به یک فیلم وسترن ایرانی شبیه دانسته است.

در حالی که تنها دو روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر می‌گذرد، به نظر می‌رسد علاوه بر دو فیلم «شنای پروانه» و «خروج»، تازه‌ترین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. برای همین است که «درخت گردو» به همراه «شنای پروانه» و «خروج»، بیشترین سانس‌های فوق‌العاده روز دوم جشنواره را به خود اختصاص دادند.  

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید