» بین الملل » اروپا » موسوی خبر داد: نامه ۱۴ صفحه‌ای ظریف به بورل درباره مکانیسم ماشه
اروپا - بین الملل - سیاست خارجی

موسوی خبر داد: نامه ۱۴ صفحه‌ای ظریف به بورل درباره مکانیسم ماشه

۱۴ بهمن ۹۸ 1۰56

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمده است.

به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی در نشست با خبرنگاران گفت: آقای جوزپ بورل در این سفر  با آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ‌، روحانی، رییس‌جمهور و لاریجانی، رییس مجلس دیدار و رایزنی می‌کند.

وی افزود: بررسی آخرین تحولات برجام، روابط ایران و اتحادیه اروپا و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از  محورهای رایزنی  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: اتحادیه اروپا هنوز مکانیس ماشه در مورد برجام  را فعال نکرده است.

وی با بیان اینکه ایران در این زمینه استدلال‌های محکم و قوی به آنها ارائه کرده است، گفت:  اخیراً دکتر ظریف  نامه‌ ۱۴ صفحه‌ای حقوقی و مستدل در مورد این موضوع به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  نوشته و  نقطه نظرات آنها را زیر سوال برده و به چالش کشیده است.

موسوی اعلام کرد : وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند البته اگر مانند اجلاس داووس کارشکنی در این زمینه صورت نگیرد .

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد : ایران به خاطر  بی عملی کشورهای اروپایی عضو برجام در برابر این توافق بین المللی بعد از خروج آمریکا از آن ، بسیار دلخور است و پیش‌بینی می‌کنیم  گفت‌وگوهای امروز مقامات ایرانی با مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا صریح خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید