» فرهنگی، هنری » رادیو و تلویزیون » خداحافظی فرامرز قریبیان، بازی خارق‌العاده جواد عزتی
رادیو و تلویزیون - صفحه اصلی - فرهنگی، هنری

خداحافظی فرامرز قریبیان، بازی خارق‌العاده جواد عزتی

۱۹ بهمن ۹۸ 1۰48

خداحافظی فرامرز قریبیان، بازی خارق‌العاده جواد عزتی

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر همانطور که انتظار می‌رفت با اکران فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا تبدیل به روزی پر خبر و حاشیه شد.

به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، هفتمین روز از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم هم به پایان رسید. در این روز سینمای رسانه‌ میزبان سه فیلم «لباس شخصی»، «خروج» و «آتابای» بود که هر کدام در جایگاه خود جذابیت‌های بسیاری برای مخاطبان سینما و رسانه داشت.

حاتمی‌کیا و یک نشست داغ داغ

از آغاز جشنواره تا کنون هیچ فیلمی به اندازه «خروج» در نشست خبری حاشیه و خبر نداشته است. در این نشست شاید بتوان گفت که مهم‌ترین اتفاق خداحافظی فرامرز قریبیان از دنیای سینما بود.

او در این باره گفت: «من در ۷ سال اخیر هیچ فیلمنامه‌ای را قبول نکردم. دلم می‌خواست با یک فیلمنامه خاص کارم را خاتمه دهم. این آخرین فیلم من است و می‌خواهم از سینما خداحافظی کنم.»

در همین نشست بود که حاتمی‌کیا درباره موضوعات بسیار متنوعی صحبت کرد. از آنجا که درباره شایعه جلوگیری از اکران «گزارش یک جشن» گفت: «اف بر کسی که گفته من جلو اکران «گزارش یک جشن» را گرفته‌ام.» تا آنجایی که در جواب یک پرسش اعلام کرد: «من فیلمم را می‌سازم. خودم را سیاستمدار نمی‌دانم.»

به غیر از حاتمی‌کیا و قریبیان دیگر بازیگران «خروج» هم در این نشست حضور داشتند که البته در سایه صحبت‌های داغ این دو چهره اصلی فیلم قرار گرفتند. حتی پیراهن متفاوت کامبیز دیرباز هم نتوانست چندان نگاه‌ها را به سوی این بازیگر برگرداند.

فیلم «خروج» که سوالات بسیاری را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده بود، دیشب یک تماشاگر ویژه هم داشت. حسام‌الدین آشنا که در نشست فیلم هم حضور پیدا کرده بود گفت: «حاتمی‌کیا بزرگتر از این است به کسی کنایه بزند.»

تنها فیلم کمدی هم حذف شد

«خوب، بد، جلف: ارتش سری» تنها فیلم کمدی این دوره از جشنواره در بخش رقابتی سودای سیمرغ بود. این فیلم در پایان روز ششم از گردونه رقابت برای سیمرغ آرای مردمی حذف شد. به این ترتیب پس از فیلم «خروج» اثر پیمان قاسم‌خانی هم خیلی زود این رقابت داغ را ترک کرد.

«لباس شخصی» فیلمی بدون بازیگران چهره

امیرعباس ربیعی که اعتقادی به استفاده از بازیگران چهره در فیلم «لباس شخصی» ندارد، جمعه ۱۸ بهمن در سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر روبه‌روی خبرنگاران نشست تا به پرسش‌هایشان پاسخ دهد. او در این نشست درباره ماجرای حذف چند سکانس از فیلمش توضیحاتی داد و شایعه سانسور شدن را کاملا رد کرد.

او درباره شباهت بازی بازیگر نقش اول فیلم با بازی نوید محمدزاده گفت: «قیاس بازیگر نقش اول فیلم من با نوید محمدزاده باعث خوشحالی ماست. کاراکتر مهدی نصرتی شبیه به کاراکترهایی است که نوید محمدزاده ایفا کرده است.»

پایان هفتمین روز با «آتابای» و نیکی کریمی

نیکی کریمی امسال با کارگردانی فیلم «آتابای» پا به رقابت فجر گذاشته است. او که در این فیلم با از هادی حجازی‌فر و جواد عزتی بازی گرفته است، در نشست خبری حضور داشت. منتقد حاضر در این نشست «آتابای» را از بهترین‌ فیلم‌های جشنواره توصیف کرد.  حجازی‌فر هم که هنگام ساخت فیلم از استرس زیاد مشکل قلبی پیدا کرده بود، بازی درخشان جواد عزتی را ستایش کرد.

حجازی‌فر در مقام نویسنده فیلمنامه «آتابای» گفت: « ایده اصلی داستان مرتبط با کتاب علی اشرف درویشیان بود. از ابتدا من و خانم کریمی فیلمنامه را با هم نوشتیم و بازنویسی کردیم. در زمان ساخت فیلم به خاطر ارتباط بهتر کاراکترها با یکدیگر بخشی از دیالوگ‌ها تغییر کرد.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید