» اجتماعی » راهپیمایی » طلوع فجر ۴۱ ام
راهپیمایی - راهپیمایی - سیاسی - صفحه اصلی - مناسبت ها

طلوع فجر ۴۱ ام

۲۲ بهمن ۹۸ 0۰41

انقلاب اسلامی به ۴۱ امین سال پیروزی خود رسید و مردم ایران جشن گرفتند.

طلوع فجر ۴۱ ام/ جشن یک سالگی گام دوم انقلاب در سراسر کشور

به نقل از خبرگزاری فارس، صبح سه‌شنبه ۲۲ بهمن است و باد سردی در حال وزیدن، گویی که شاخ و برگ‌ و‌میوه‌های انقلاب را بر این شجره طیبه به نظاره نشسته باشی، جمعیت از کودکانی با نقاشی پرچم ایران بر صورت تا ریش سفیدی که عصا زنان به سمت میدان حرکت می‌کنند که‌ خمینی کبیر میزبان ورودشان است.

آن هم از راهی که به سعادت منتهی می شود، راهی که از  میان فراز و‌فرود و‌ فتنه می‌گذرد، راهی پر از سختی‌های شیرین و پیچ‌های حساس و تاریخی، در برهه‌ای از‌ زمان که هرگز‌ لابه‌لای تاریخ گم نخواهد شد.

اقشار مختلف مردم متدین و انقلابی شهر اصفهان شامل دانش آموزان و دانشجویان، کارگران و کارمندان، خانواده معظم شهدا، طلاب و روحانیون، اساتید، بازاریان و مقامات و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهر، صبح امروز در جشن شکوهمند چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی از مسیرهای هشت‌گانه از پیش تعیین شده به سمت میدان امام راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند.

حضور نوجوانان و جوانان در این راهپیمایی چشمگیر است و نشان می‌دهد دلبستگی نسل های چهارم و پنجم انقلاب به آرمان های اسلام و انقلاب کمتر از نسل اول نیست و خواب آشفته دشمن برای دور کردن نسل جوان از آرمان های انقلاب هرگز تعبیر نخواهد شد.

اینجا البرز است. مردمی دارد از جنس شهدا، از جنس دفاع مقدس تا دفاع از حرم، امروز مردم یوم اللهی را جشن می گیرند که مزین به نام سردار مقاومت شده است، فجرشان امروز رنگ و بوی سلیمانی می دهد، سپهبد شهیدی که تن هر بیگانه از آوردن نامش می‌ لرزید و هیچ چشم ناپاکی جرات نظر به وجبی از این خاک نداشت.

روحانیت، دانشجویان، کسبه، پیر، جوان، کودک، امروز همه با فریاد «آل سعود، هم الیهود» به یاد شهدای انقلاب و مدافعین حرم برای به رخ دشمن کشیدن بصیرت و عزم فولادین در حال تشکیل زنجیره‌ای متحد از جمعیت هستند تا رسانه‌های معاند را با نشان دادن همدلی اقوام بختیاری، عرب و لر در سرزمینی که از خون شهدا روییده به تحیر وا دارند.

تصاویر هوایی از راهپیمایی اهواز

 سرمای استخوان سوز مشهد نه تنها ذره‌ای اراده‌شان را کم‌ نکرده، بلکه با تنور گرم انقلاب فضا را گرم‌تر کرده‌اند، رزم‌نوازان ارتش نیز با نواختن سرودهای انقلابی بر شور و شوق این محفل می‌افزایند.

در میان جمعیت که قدم میزنی، حضور بچه‌های نسل چهارم و پنجم انقلاب که تمثال‌های شهدا را بر روی سینه‌ خود نصب کرده‌اند بیشتر به چشم می‌خورد، کودکان و نوجوانی که جنگ تحمیلی را ندیده‌اند اما با شعارهای کوبنده خود می‌خواهند صدایشان را به گوش جهانیان برسانند و بگویند که خاک این سرزمین قاسم‌ها می‌پروراند تا همچون خاری بر چشم دشمنان رفته و کابوس شبانه‌شان شوند.

 امروز؛ دیگر بار در فجر سلیمانی جهانیان اهتزاز پرچم مقاومت را به نظاره نشستند که سلیمانی بر بلندی تاریخ برافراشت، این علم زمین نمی‌افتد و دست به دست ان‌شاءالله به امام عصر(عج) می‌رسد.

این بار مردم ولایت‌مدار کرمانشاه آمدند، در چهلمین روز شهادت سردار‌ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نیابت خون‌خواهی ایثار و عشق؛ خون‌خواهی ما یعنی تکرار «سلیمانی»… ایران همه سلیمانی‌ست…من یک سلیمانیم…

امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست، انقلاب ما با همه انقلاب‌ها متفاوت است پشتوانه عظیمی همچون مردم دارد، رمز پیروزی مردم انقلابی ایران وحدت کلمه است، این وحدت کلمه را حفظ کنید».

راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم خراسان شمالی

در ارومیه نیز با وجود بارش سنگین برف و سردی بی سابقه هوا، مردم مسیرهای مختلف را طی کرده و میدان انقلاب ارومیه گرد هم می آیند تا بار دیگر آزادگی و غرور ایرانیان را به تصویر کشده و در کنار هم فریاد آزادی و ایستادگی را سر دهند.

شعارهای ۲۲ بهمن امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته است و در این شعارها علاوه بر اعلام انزجار از ایادی استکبار و همدستانش، شعارهای محلی در راستای حمایت از انقلاب اسلامی و محکومیت شهادت سردار سلیمانی و شعارهای حمایت از سپاه پاسداران نیز فریاد زده می شود.

راهپیمایی ۲۲بهمن مردم ارومیه

لرستانی‌ها نیز با حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن علاوه بر اعلام پایبندی به اصول و ارزش‌های والای انقلاب، برائت و بیزاری خود را از دشمنان، معاندان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

امروز هر گلستانی یک قاسم سلیمانی شده تا با آرمان‌های شهیدان بیعتی دوباره تازه کند و در گام دوم انقلاب بسترساز حکومت جهانی منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) شود، در این راهپیمایی از اقشار مختلف مردم؛ زن و مرد، پیرو جوان، دانش‌آموز و دانشجو، طلبه و روحانی؛ همه و همه آمدند فارغ از گرایش سیاسی و قومی تا حماسه‌ساز شوند.

حضور با شکوه مردم کهگیلویه و بویراحمد در این حماسه بزرگ نشان از اوج ولایت مداری، وحدت و همبستگی برای پاسخ گویی به یاوه گویی‌های استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار دارد.

حضور شیر زنان و دلاور مردان عشایری با لباس‌های محلی و تفنگ برنو بر دوش و دانش آموزان و کودکان با صورت‌های منقش به پرچم خوش رنگ ایران جلوه ویژه‌ای به این راهپیمایی باشکوه داده است.

امسال راهپیمایی ۲۲بهمن شکوه و عظمت خاصی داشت؛ با وجود بارش برف سنگین در اردبیل و برودت هوا، مردم اردبیل باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حاضر بودند.

از پیرو جوان و زن و مرد همه آمده بودند تا شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشند و بگویند که هیچ‌چیز نمی‌تواند آنها را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت جدا کند.

دهه مبارک فجر مقطع رهایی ملتی است که بعد از سال‌ها از زیر یوغ استکبار بیرون آمده و با رشادت و جانفشانی به استقلال، آزادی و عزت و رسیدند و امروز هم کماکان از این موهبت الهی بهره‌مند بوده و به الگویی عینی برای جهانیان تبدیل شده‌اند.

امروز با وجود هوای سرد و بارش برف  دو روزه که از صبح امروز قطع شده، مردم تبریز بار دیگر عهد خود را محکم‌تر از سال‌های قبل بستند، بارش برف سنگین و برودت هوا نتوانست مانع از برگزاری مراسم راهپیمایی این روز بزرگ شود؛ همه آمدند تا بگویند ملت غیور و متعصب ایران اسلامی اجازه دخالت و تجاوز کشورهای بیگانه را حتی به مشتی خاک از این مرز و بوم نمی‌دهند و با اتکاء به توان داخلی و ادامه راه خون شهدای والامقام و وحدت و همدلی همیشگی به پیشرفت‌های همه‌جانبه دست خواهند یافت.

سرمای هوا مردم بیرجند را از شادی برای جشن انقلاب نینداخته است اما شادی کودکان که کم‌کم از همین سن و سال با بهار انقلاب همراه شده‌اند بیشتر از همه به چشم می‌آید، به دنبال بادکنک‌های سبز و سفید و قرمز می‌دوند و پرچم سه رنگ ایرانمان را با خوشحالی در هوا تکان می‌دهند.

تصاویر هوایی راهپیمایی مردم بیرجند

امروز مردم سمنان نیز با حضوری گسترده و با شور و شعور؛ وحدت، همبستگی ملی و دینی خود به نمایش گذاشتند و هم‌صدا با هم میهنانمان در سراسر ایران اسلامی حماسه سترگ دیگری را رقم زدند و ثابت کردند راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن تجلی وحدت، اتحاد، مظهر اقتدار ملی و نشان دهنده عظم عمومی ملت ایران و همبستگی ایرانیان است.

مردم شهر مقدس قم نیز امروز در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جلوه هایی از وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان کشیدند. علما و مراجع تقلید نیز همراه با دیگر اقشار مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت کردند.

امروز در اکثر شهرهای مازندران، شاهد بارش باران و برف بودیم، ولی مردم با دست‌هایی یخ کرده ولی دل‌هایی گرم و آماده با تمام توان به میدان آمدند تا باری دیگر به پیام رهبری لبیک گفته و حضور خود در جبهه حق را تثبیت کنند.

تاریخ ایران این حضور بی‌سابقه را در ۲۲بهمن امسال از یاد نخواهد برد، قطعا این حماسه خاری دیگر بر چشم دشمنانی است که لحظه به لحظه وقایع داخل کشور ما را رصد می‌کنند، مردم آمدند تا بگویند منافقان و دشمنان هرگز نمی‌توانند از این اتحاد و همدلی بکاهند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید