» اجتماعی » از هیتلر تا صدام؛ نگاهی به زندگی مردان تاریخ از نگاه «زنان دیکتاتورها»
اجتماعی

از هیتلر تا صدام؛ نگاهی به زندگی مردان تاریخ از نگاه «زنان دیکتاتورها»

۲۸ بهمن ۹۸ 0۰11

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشر پیدایش اخیراً کتابی با عنوان «زنان دیکتاتورها» منتشر کرده است. کتاب که به قلم دایان داکرت، پژوهشگر، نوشته شده با ترجمه محمدعلی عسگری روانه کتابفروشی‌ها شده است. داکرت در این اثر تلاش دارد تا جنبه‌ای کمتر پرداخته شده از زندگی تعدادی از دیکتاتورهای قرن حاضر را به مخاطب معرفی کند؛ وجهی که همواره در هاله‌ای از غبار قرار دارد: دیکتاتورها در زندگی شخصی‌شان چگونه‌ بوده‌اند؟ روابط خانوادگی‌شان چطور بود؟ و… .

«زنان دیکتاتورها» با پرداختن به زندگی شخصی تعدادی از شخصیت‌های مطرح تاریخ معاصر، کوشیده تا حدودی به این پرسش‌ها پاسخ دهد. اسامه بن لادن، صدام حسین، استالین، هیتلر و موسولینی از جمله شخصیت‌های تأثیرگذار بر تاریخ جهان‌اند که حالا این‌بار در کتاب حاضر بدون نقابی که همواره جهانیان از آنها در ذهن خود دارند، معرفی می‌شوند.

در بخشی از کتاب آمده است: این دیکتاتورها زود فهمیدند که بدون حمایت زنان، بدون شریک کردن آنان در سرنوشت‌شان، برای دست‌یابی به قدرت نمی‌توانند شانسی داشته باشند. زنانی که به رغم نام‌های متفاوت یک وجه مشترک دارند: می‌توانند به صورت غیر رسمی بر همه چیز، حتی امور حکومتی- تا جایی که به آنها اجازه داده می‌شود- تأثیر بگذارند.

کتاب و ادبیات ,

گاه حکومت در دست همین آموزگارانی می‌چرخید که تا دم مرگ دیکتاتورها را همراهی می‌کردند. دیکتاتورها وحشی، خشن، ستمگر و مبتذل بودند. با این حال زنان آنها را دوست داشتند. حتی اگر با رقبای بی‌شمارشان به آنها خیانت کرده باشند. آنها در قربانگاه حرص وحشیانه دیکتاتورها به سیاست، قربانی می‌شدند. در عین حال آنان را همراهی می‌کردند، از آنها انتقاد می‌کردند، بازداشت می‌شدند و باز ثابت قدم بودند؛ زیرا به دیکتاتورها قوت قلب می‌دادند؛ زیرا دیکتاتورها به آنها احتیاج داشتند.

«زنان دیکتاتورها» را نشر پیدایش در ۵۴۹ صفحه و به قیمت ۹۴ هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید