به نقل از خبرگزاری برنا؛ نخستین نشست ستاد بزرگداشت هفته جوان سال ۹۹ با حضور محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان، جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی، مجلس و استانها، مطلبی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیگر اعضای این ستاد، در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمد مهدی تندگویان در این نشست با اشاره به آغاز هفته جوان سال ۹۹ در روز ۱۷ فروردین ماه و هم زمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع)، گفت: هفته جوان پیش رو بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز آغاز می شود که کار های اولیه انجام و پیشنهادات استان ها در خصوص برگزاری باشکوه این هفته اخذ شده است.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات و تاکید بر هزینه کرد درست اعتبارات در خصوص هفته جوان، تصریح کرد: ادارات کل ورزش و جوانان استان ها باید برای برگزاری همه برنامه های خود در استان گزارش عملکرد مناسب و مستند به ما برای پاسخگویی به نهاد های نظارتی ارائه کنند.

تندگویان با بیان این که دنبال آمارسازی برنامه های هفته جوان نیستیم، افزود: به دنبال خروجی مناسب با توجه به محور های ابلاغی به استانها هستیم.

معاون امور جوانان با اشاره به رضایت استانداران از برنامه های هفته جوان سال گذشته در سراسر کشور افزود: هیچ نهادی به اندازه وزارت ورزش و جوانان در برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و ورزشی در مناسبت ها که موجب شور و نشاط و شادی مردم می شود، فعال و موفق نیست و در سال های گذشته ده ها هزار نفر از مردم کشور در برنامه های فرهنگی ورزشی وزارت ورزش و جوانان شرکت کرده اند.

وی با تاکید بر لزوم تبلیغات رسانه ای برنامه های هفته جوان در صدا و سیمای استان ها، افزود: انتظارمان این است که مدیران کل استان ها همان گونه که در برگزاری هفته تربیت بدنی وقت می گذارند و دقت نظر دارند، توجه ویژه ای هم به هفته جوان داشته باشند.

امیرحسین آل اسحاق مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با بیان این که سال گذشته حدود ۱۰ هزار برنامه مختلف در سراسر کشور به مناسبت هفته جوان برگزار شد، افزود: هفته جوان فرصتی برای بالا بردن پرچم جوانان و بیان فعالیت ها و مطالبات این حوزه است که می طلبد همه مسئولان وزارت با دغدغه وارد کار شوند.

وی با بیان این که تا کنون بیش از هزار و دویست عنوان برنامه پیشنهادی از سوی استانها به ما ارائه شده است، گفت: محوریت اصلی ما در برگزاری هفته جوان پیش رو، بردن برنامه ها از مراکز استان به سمت شهرستانها با اولویت ایجاد شادی و شور و نشاط بین مردم کشور است.

در این جلسه جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی، مجلس و استانها، مطلبی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، روح اله اسدی سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان، ایرج رحمانی مدیرکل امور استانها، جعفر سطوتی مدیرکل امور فرهنگی، ماندانا رسولی مدیرکا امور زنان و نمایندگان دیگر اعضای ستاد حضور داشتند و برنامه های پیشنهادی خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر هفته جوان ارائه کردند.